مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 21 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی وارد بندر شهید رجایی شده که از این تعداد 16 فروند آن تاکنون پهلودهی شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تا کنون در مجموع 16 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ 940 هزار و 342 تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از نظر تعداد ورود کشتی در همسنجی با مدت مشابه 50 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
وی در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور، بیان کرد: طی این بازه زمانی 10 فروند کشتی حامل گندم با 664 هزارو 159 تن پهلوگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 858 درصدی به ثبت رسیده است.
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر نیز یک فروند کشتی گندم حامل 67 هزار تن در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی و درحال تخلیه بار آن هستند که به جهت دسترسی سریع به این محصول و جلوگیری از رسوب کالا، با کمک 2 هزارو 600 کامیون از دو رویه حمل مستقیم و یکسره برای تخلیه استفاده می‌شود.
 
محمدی‌کرجی‌ران ادامه داد: بعد از گندم بیش‌ترین کالاهای وارداتی طی این مدت مربوط به اوره و فسفات می‌باشد که تاکنون سه فروند کشتی از این محموله‌ها با 143 هزار و 683 تن در این بندر پهلودهی شده است.
 
وی در خصوص واردات روغن خوراکی نیز گفت: در این بازه زمانی یک فروند کشتی حامل 32 هزارو 400 تن روغن نیز در این بندر پهلودهی شد.
 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، درحال حاضر پنج فروند کشتی دیگر حامل روغن خوراکی، گندم، جو و ذرت در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

لینک کوتاه
۱۶ فروند کشتی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلو