ایران و نیجریه 8 سند همکاری در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، نفت، کشاورزی، ورزشی و تجاری امضا کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صدا و سیما، ششمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه عصر چهارشنبه با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و زبیرو دادا وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه در تهران برگزار شد. در این اجلاس تجاری، ایران و نیجریه 8 سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی گردشگری نفت کشاورزی ورزشی و تجاری امضا شد.
 
زبیرو دادا وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه در این مراسم گفت: روز چهارشنبه ملاقات‌هایی با معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات ایرانی داشتیم و مذاکرات بسیار خوبی انجام شد.
 
وی افزود: ما نهایت تلاش خودمان را در جهت حضور در ششمین کمیسیون مشترک دو کشور انجام دادیم و این در حالی است که هشت سال از آخرین دوره برگزاری کمیسیون‌های مشترک می‌گذرد که در آن دوره کمیسیون مشترک توافق نامه‌ها و آئین نامه‌های مختلفی با هدف تقویت و ارتقا مناسبات دو کشور به امضا رسید. حضور مجدد ما در اینجا به منزله تعهدمان به اجرای توافقات و قراردادها است.
 
دادا اظهار کرد: نیجریه اهمیت بالایی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است، زیرا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم به نفع دو کشور و ملت خواهد بود.
 
وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه افزود: روابط دوجانبه ایران و نیجریه طولانی مدت و صمیمی است و این روابط از سال 1976 بیشتر و صمیمی‌تر شده است. کشورهای ایران و نیجریه در سطوح جانبه و بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته‌اند.
 
دادا گفت: علیرغم فرصت‌ها و روابط نزدیک بین دو کشور، اما روابط اقتصادی دو کشور رضایت بخش نیست و در نقطه خوبی قرار ندارد. با توجه به برگزاری ششمین دوره از کمیسیون مشترک دو کشور امیدوارم این کمیسیون به عنوان یک مبنا برای توسعه روابط اقتصادی ایران و نیجریه باشد.

لینک کوتاه
ایران نیجریه سند همکاری

اخبار مرتبط

نظرات شما