سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: 15 درصد تولید مرغ گوشتی در استان به منظور تنظیم بازار مرغ، به کشورهای همسایه نظیر عراق، امارات متحده عربی، افغانستان صادر می شود.

به گزارشنسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، حسین ایراندوست اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت جوجه‌ریزی در استان اصفهان مطلوب است و تا روز گذشته، جوجه‌ریزی در استان اصفهان از مرز سه میلیون قطعه عبور کرد و برآوردها حاکی از این است که از مرز 7 میلیون قطعه هم بگذریم.
 
وی با اشاره به وضعیت مطلوب بازار مرغ در استان اصفهان بیان کرد: روزانه بالغ بر هزار و 500 تن مرغ روانه کشتارگاه می‌شود این در حالی است که بازار توان جذب 900 تن مرغ گوشتی را دارد.
 
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان بیان کرد: درصدد هستیم برای تنظیم بازار مرغ، 15 درصد تولید مرغ گوشتی را به کشورهای همسایه نظیر عراق، امارات متحده عربی، افغانستان صادر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ به علت تولید مازاد برای تولیدکننده به صرفه نیست، گفت: با حذف ارز ترجیحی، قیمت تمام شده مرغ گوشتی به ازای هر کیلو، 40 هزار تومان برآورد شده که در بازار به قیمت 28 هزار تومان عرضه می‌شود و در آینده نزدیک با اتخاذ سیاست‌های تنظیم بازار این مورد سروسامان می‌گیرد.
 
10 هزار تن کنجاله سویا در راه اصفهان

 
ایراندوست با اشاره به پیگیری مسئله تامین نهاده‌های دامی و طیور، تصریح کرد: امروز بیش از 10 هزار تن کنجاله سویا از بندر امام(ره) بارگیری شده است و امیدواریم با رفع مساله تامین نهاده‌های دام و طیور، جوجه‌ریزی در استان اصفهان حمایت و تقویت شود.
 
وی با اشاره به ذخیره بیش از یک هزار و 500 تن مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام اصفهان، گفت: تسهیلات کم بهره توسط بانک کشاورزی در اختیار واحدهای تولیدی مرغداری قرار گرفته است تا علاوه بر تامین مساله نهاده‌های طیور، مشکل نقدینگی فعالان حوزه طیور هم رفع شود.

لینک کوتاه
صادرات مرغ گوشتی کشورهای همسایه

اخبار مرتبط

نظرات شما