مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: انشعاب آب آشامیدنی مشترکان بدمصرف از ابتدای تیر قطع خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: محمدرضا بختیاری افزود: امسال برای نخستین بار و براساس قانون با مشترکان بدمصرف یعنی کسانی که بیش از 2 برابر الگوی مصرف، آب مصرف کنند برخورد خواهد شد.
 
وی گفت: الگوی مصرف ماهانه 14 مترمکعب یا همان 140 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است که بعد خانوار در تهران حدود 3 ممیز هشت نفر می‌باشد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: از طریق قبض آب یا پیامک، به مشترکان پرمصرف یا بدمصرف اطلاع رسانی شده است و از ابتدای تیرماه و بدون اخطار قبلی آب این مشترکین به مدت 2 تا 5 ساعت در زمان اوج مصرف، قطع خواهد شد.
 
بختیاری افزود: در تهران 40 درصد مشترکین مطابق الگو، 20 درصد کمی بیش از الگو، آب مصرف می‌کنند و 40 درصد مابقی افراد پرمصرف یا بدمصرف می‌باشند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در طرح " آب امید" تعرفه آب برای کسانی که بسیار کم مصرف هستند رایگان است و برای کسانی که تا 14 مترمکعب، آب مصرف کنند هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم که تعرفه آب این مشترکان کمتر از 40 هزار تومان در ماه می‌باشد.
 
وی افزود:، اما امسال برای کسانی که بیش از الگو، آب مصرف کنند پلکانی افزایش قیمت خواهیم داشت که این قیمت در مناطق مختلف تهران نیز با هم تفاوت دارد که با اجرای این طرح تفاوت معناداری در تعرفه افراد بدمصرف را شاهد خواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کسانی که بیش از دو برابر الگو مصرف می‌کنند در طبقه بد مصرف جای می‌گیرند که قبض آن‌ها تاکنون حدود 150 هزار تومان در ماه بوده است.
 
وی افزود: تغییر تعرفه آب از یکم فروردین 1401 اعمال شده و در قبض‌های این ماه مشاهده می‌شود، اما طرح برخورد با افراد بد مصرف از اول تیر آغاز می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه امسال تعرفه آب بدمصرف‌ها 60 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: اگر رفتار مشترکان تغییر نکند و بهتر نشود انشعاب آب آن‌ها به دفعات قطع خواهد شد، اما اگر شاهد تغییر باشیم فقط یکبار با محدودیت روبرو خواهند شد.
 
بختیاری تصریح کرد: 5 درصد مشترکان تهرانی بدمصرف هستند و تا 15 درصد آب تهران را مصرف می‌کنند که برای مشترکان بدمصرف تا به حال قبض بالای 700 هزار تومان نداشته ایم که این مقدار در مقایسه با آن چه قیمت تمام شده آب است قیمت کمی می‌باشد.
 

لینک کوتاه
مشترکین قطعی آب

اخبار مرتبط