قیمت نفت امروز، سه‌شنبه، به دلیل بهبود مورد انتظار تقاضا در چین افزایش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت امروز، سه‌شنبه، به دلیل بهبود مورد انتظار تقاضا در چین افزایش یافت؛ دومین اقتصاد بزرگ جهان، محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال شده برای مهار همه‌گیری «کووید -19» را کاهش داده است.
 
براین اساس بهای معاملات آتی نفت برنت با 76 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 120.27 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 83 سنت یا 0.7 درصد افزایش به 119.33 دلار در هر بشکه رسید.
 
به گزارش رویترز، این شاخص در روز دوشنبه به بالاترین سطح سه ماهه خود به 120.99 دلار رسید. زندگی در پکن و شانگهای، مرکز تجاری، در روزهای اخیر، پس از دو ماه تعطیلی شدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جهش یافته Omicron، به حالت عادی بازگشته است.
 
ممنوعیت‌های ترافیکی لغو شد و رستوران‌ها برای صرف غذا در روز دوشنبه در بیشتر نقاط پکن باز شدند.
 
تینا تینگ، تحلیلگر CMC Markets می‌گوید: «می‌توانیم شاهد افزایش تقاضای سوخت با بازگشت خودروها به جاده‌ها در شهرهای بزرگ باشیم و بنادر به تدریج در چین به حالت عادی باز می‌گردند».
 
از سوی دیگر، نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که احتمالاً ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که ذخایر بنزین و تقطیر افزایش یافته است.

لینک کوتاه
برنت تقاضای نفت چین

اخبار مرتبط

برنت در 80 دلار ترمز کرد

برنت در 80 دلار ترمز کرد

قیمت نفت در پی انتشار درآمدهای مثبت شرکت‌های انرژی و آمار آمریکا که نشان داد تولید نفت... 9 اردیبهشت 1402

نظرات شما