یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه شاهد هستیم که ایرلاین ها با تاخیرهای چند ساعته و حتی کنسلی پرواز خیلی راحت برنامه زندگی مردم را برهم زده و حتی توضیحی نیز به مسافران ارائه نمی‌دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد؛ مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت ورود سازمان هواپیمایی به تاخیر چندین ساعته پروازها و نقص فنی هواپیماها، بیان کرد: متاسفانه ما به ابعاد مختلف صنعت هوایی چه در بحث مسافری و چه در بحث مالی توجه لازم را نداریم و یکی از موضوعاتی که کمیسیون عمران هم به دولت قبل و هم به دولت جدید تذکر داده است در خصوص ضرورت توجه به صنعت هوایی کشور است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما منجر به فشار مضاعف به مسافران شده است و از طرف دیگر وضعیت صنعت هوایی کشور، صنعت گردشگری را نیز مورد مخاطره قرار داده است، تصریح کرد: در دولت قبل که فرصت طلایی با وعده توخالی غربی ها برای برداشتن تحریم ها ایجاد شد، ما می توانستیم قطعات هواپیماهای خود را تامین کنیم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. امروز از آنجا که سن ساخت تعداد زیادی از هواپیماها بالا است، نیاز به قطعه داشته و ما در تامین آن با مشکل مواجه هستیم. ناگفته نماند که از سوی متخصصان داخلی در حوزه تعمیر و ساخت قطعات هواپیما گام‌های خوبی برداشته شده و ما نیز تجربه خوبی در این حوزه داریم.
تاخیرها و کنسلی‌های متعدد در هفته‌های گذشته غیرقابل قبول است
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه عدم توجه به صنعت هوایی سبب شده که این صنعت وضعیت چندان مناسبی نداشته باشد و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در این حوزه باید تسریع شود. این همه تاخیر در پروازها و حتی کنسلی آنها قابل قبول نیست. مردم برای زندگی خود برنامه ریزی دارند و این رویه تاخیر و کنسلی پروازها غیر عادی به شمار می‌رود.
مردم انتظار احترام از ایرلاین‌ها دارند
 
نماینده مردم اهواز با بیان اینکه بنده و سایر نمایندگان به دلیل نوع کارمان از پرواز زیاد استفاده می کنیم، گفت: بنده در این مدت اخیر به کرات شاهد تاخیر یا کنسلی پروازها بودم که خیلی راحت برنامه زندگی مردم را برهم زده و حتی توضیحی نیز به مسافران ارائه نمی دهند. همان طوری که مردم تا به امروز با این صنعت همکاری کرده و حتی هزینه بالایی را برای یک بلیت پرداخت می کنند، انتظار احترام از ایرلاین ها دارند.
 
یوسفی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی حتی حاضر به جبران ضرر و زیان مردم نیستند، گفت: بنظر می رسد باید یک تصمیم عاجل و جدی در این حوزه گرفته شود. از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انتظار داریم اقدام عاجلی برای رسیدگی به وضعیتی که در هفته های گذشته در حوزه صنعت هوایی ایجاد شده، انجام دهند. مجلس نیز قطعا از ظرفیت نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
 
 
 
 
 

لینک کوتاه
مسئولان تاخیرها و کنسلی‌ها پروازها

اخبار مرتبط

نظرات شما