نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی مصوبه دولت درباره افزایش حقوق و مستمری را گامی برای ایجاد کاهش فاصله طبقاتی عنوان کرد و گفت: امیدوارم در سال‌های آتی با حرکت به سمت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با معادل آنها در حوزه کار بتوانیم گام موفقی را که امسال برداشتیم، ادامه دهیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، ایسنا نوشت: احمد راستینه با اشاره به تصویب مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی در دولت با بیان اینکه «با این مصوبه که با نگاه افزایش عادلانه مستمری برای سایر سطوح انجام شده گام بلندی برداشته شد»، اظهار کرد: خوشبختانه حداقل حقوق و مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی برای حداقل بگیران به عدد 5 میلیون و 580 هزار تومان رسید که گام بلندی در همسان‌سازی حقوق حداقل بگیران با حداقل حقوق و دستمزد کارگران بر اساس مواد قانون 96 و 111 تامین اجتماعی است.

 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بر اساس این مصوبه به حقوق حداقل بگیرانی که زیر 10 میلیون تومان دریافت می‌کنند و بالاتر از حداقل حقوق هستند علاوه بر 10 درصد، 650 هزار تومان نیز افزوده می‌شود. همچنین برای حقوق‌های بالای 10 میلیون تومان 10 درصد افزایش حقوق اعمال خواهد شد؛ این گام برای ایجاد کاهش فاصله طبقاتی اقدام مثبت و مهمی بود که با پیگیری های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برداشته شد.
 
این نماینده مجلس گفت: امیدوارم در سال‌های آتی با حرکت به سمت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با معادل آنها در حوزه کار بتوانیم گام موفقی را که امسال برداشتیم، ادامه دهیم و با کاهش فاصله طبقاتی ان شاءالله رضایتمندی و عدالت بیشتری را شکل دهیم.

لینک کوتاه
نماینده مجلس افزایش حقوق بازنشستگان

اخبار مرتبط

نظرات شما