مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود بعد از تعطیلات مصرف برق کشور به حدود 57 هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: گزارش سازمان هواشناسی و مرکز اقلیم  نشان می‌دهد دمای هوا در برخی از مناطق کشور در خردادماه بیش از حد نرمال است.
 
وی ادامه داد: براین‌اساس به‌ازای هریک درجه افزایش دما در کل کشور تا 2 هزار و 200 مگاوات به مصرف برق کشور افزوده می‌شود.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: در این صورت پیش‌بینی این است که اوج مصرف بار این روزها به نزدیک 55 هزار مگاوات برسد.
 
رجبی مشهدی ادامه داد: روز گذشته این میزان 54 هزار و 300 مگاوات بود که رقم به نسبت بالایی است.
 
وی افزود: پیش‌بینی‌ها برای هفته آینده آن است که مصرف برق به حدود 57 هزار مگاوات افزایش یابد.
 
علی‌اکبر محرابیان روز گذشته در جمع خبرنگاران زنجان افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، مشترکانی که انرژی برق را در سطح الگو مصرف می‌کنند اگر مصارف خود را نسبت به سال قبل کمتر کنند به میزان صرفه‌جویی و کاهش هر کیلووات 500 تومان پاداش می‌گیرند.
 
وی یادآور شد: قیمت فروش انرژی برای کسانی که در سطح الگو مصرف می‌کنند 100 تومان است که صرفه‌جویی کنندگان پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند.
 
محرابیان با بیان اینکه در برخی مناطق که گرمسیری محسوب می‌شوند تا حدود 1500 مگاوات امکان صرفه‌جویی در مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: این مشترکان می‌توانند کولرهای گازی و وسایل پرمصرف خود را امسال خاموش و پاداش قابل‌توجهی شاید بیش از 500 هزار تومان دریافت کنند.
 
وی با بیان اینکه در شهرهای عادی، الگوی مصرف 300 کیلووات است که 100 کیلووات صرفه‌جویی در این شهرها امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در این شهرها نیز مشترکان کم‌مصرف به‌ازای 100 کیلووات صرفه‌جویی 50 هزار تومان پاداش می‌گیرند و به معنای این است که نه‌تنها قبض آنها رایگان می‌شود بلکه بستانکار هم می‌شوند و با مصرف 200 کیلووات، قبض 20 هزار تومان برای آنها صادر می‌شود که با احتساب پاداش متعلقه این مشترکان نه‌تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنند بلکه 30 هزار تومان نیز از شرکت برق بستانکار می‌شوند.
 
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تلاش‌های زیادی برای جبران ناترازی‌ها در این حوزه انجام و تا حدودی نیز نسبت به سال قبل جبران شده است، گفت: اعمال شدن یا نشدن خاموشی‌ها بستگی به رفتار مشترکان دارد چراکه در صورت صرفه‌جویی با کمترین مشکلات و خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

لینک کوتاه
احتمال ۵۷ هزار مگاواتی مصرف برق

اخبار مرتبط

نظرات شما