رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تا هفتم خرداد امسال 49 هزار و 447 تن برگ سبز چای بهاره به ارزش 444 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» افزود: از این میزان برگ سبز چای در چین اول نزدیک به 44 هزار و 710 تن برگ سبز معادل 90 درصد درجه یک و چهار هزارو 737 تن معادل 10 درصد برگ سبز چای درجه دو خریداری شده است.
 
رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: تاکنون 190 میلیارد تومان معادل 42.3 درصد از مطالبات چایکاران توسط کارخانجات فرآوری چای پرداخت شده است.
 
وی سهم کارخانجات برای خرید برگ سبز چای را 75 درصد و سهم دولت را 25 درصد عنوان و تصریح کرد: دولت سهم خود را برای خرید برگ سبز چای از هفته آینده پرداخت می‌کند.
 
11 هزار و 126 تن چای خشک استحصالی
 
رییس سازمان چای شمال کشور میزان استحصال چای خشک از 49 هزار و 447 تن برگ سبز چای خریداری شده را 11 هزار و 126 تن عنوان کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که امسال 140 هزار تن برگ سبز چای تولید شود.
 
وی ادامه داد: در صورت شرایط نرمال آب‌وهوایی، با توجه به عملیات بهزراعی و اصلاح باغات چای در سال گذشته، امسال نسبت به سال 1400 نزدیک به پنج هزار تن افزایش تولید برگ سبز چای داشته باشیم.
 
جهانساز خاطرنشان کرد: سال گذشته 135 هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد.
 
وی با بیان این که چین نخست برگ سبز چای تقریباً تمام شده است، گفت: چین دوم بهاره از 25 تا 26 خرداد آغاز خواهد شد.
 
جهانساز اظهار داشت: امسال برگ سبز چای تولیدی و همچنین چای خشک استحصالی نسبت به سال گذشته از کیفیت بیشتری برخوردار است به‌طوری‌که 90 درصد برگ سبز چای برداشت شده، درجه یک بوده است.
 
وی علت افزایش کیفیت برگ سبز چای و چای خشک استحصالی را تلاش چایکاران در اصلاح و نوسازی باغات و تجهیز کارخانجات فرآوری دانست.
 
رییس سازمان چای کشور با اشاره به این که سال گذشته هفت کارخانه به چرخه تولید برگشته است، اکنون 171 کارخانه چای فعال داریم.

لینک کوتاه
خرید برگ سبز چای بهاره چایکاران

اخبار مرتبط

نظرات شما