عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فروشگاه های زنجیره ای می توانند در توزیع عادلانه و متوازن اقلام اساسی مثل روغن که از نیازهای مهم مردم است موثر باشند.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد دنیامالی، یکی از مشکلات فعلی کشور را شبکه توزیع کالاهای اساسی خواند و افزود: در حال حاضر تامین یکسری محصولات به عهده وزارت کشاورزی است ولی همچنان مسئولیت توزیع و صنوف با وزارت صمت است بنابر این شبکه توزیع هرچقدر منسجم و با نظارت کافی بخش بازرگانی وزارت صمت و حتی جهاد کشاورزی باشد بهتر است.
 
وی با تاکید بر اینکه ما دقیقا زمانی در حال عملیاتی کردن تغییرات جدید هستیم که تامین کننده های اصلی روغن دنیا یعنی اوکراین و روسیه با بحران مواجه هستند و هند بعنوان دومین تولیدکننده گندم دنیا بدلیل خشکسالی صادراتش را متوقف کرده است تصریح کرد: بنابراین ما هرچقدر در توزیع عادلانه اقلامی که فراوانی مصرف دارند و برای مردم حیاتی هستند مثل نان ، روغن و یکسری فراورده های لبنی دقت داشته باشیم این جراحی اقتصادی را بهتر می توانیم انجام دهیم.
 
نماینده انزلی اظهار داشت: اگرچه گفته می شود معنای این جراحی اقتصادی این است که ما ارز ترجیحی را دیگر به نهاده های کشاورزی اختصاص نمی دهیم اما این بدان معنا نیست که ما در حوزه هایی مثل گندم که تامین نان را برای ما رقم می زند مدیریت نداشته باشیم بنابراین ما کماکان نان را بصورت ریالی تحت پوشش قرار خواهیم داد ، منتها با ارائه یکسری راه کارهایی که بتوانیم شرایطی را بوجود بیاوریم که مردم در تامین نان و اقلام پرمصرف مانند روعن با مشکل مواجه نشوند. لذا در ابن بخش فروشگاه های زنجیره ای می توانند در توزیع عادلانه و متوازن محصولاتی مثل روغن نیاز مردم است کمک کنند.
 
دنیامالی با تاکید بر اینکه انبارهای تمام استانها برای تامین اقلام اساسی مردم تا چند ماه اشباع هستند یادآور شد: ما می دانیم که انبارهای کشور برای سه تا چهار ماه مصرف اقلام اساسی مانند روغن و گندم ذخیره دارند لذا از این نظر نگرانی نداریم ولی معتقدیم توزیع این اقلام باید مدیریت شده و متوازن صورت بگیرد و البته معتقدیم این اقدام اقتصادی بزرگ نیز با صبوری مردم و تلاش تولیدکنندگان بخیر انجام می شود.

لینک کوتاه
فروشگاه های زنجیره ای توزیع عادلانه اقلام اساسی