در حالی که بازارها منتظر بودند ببینند آیا اتحادیه اروپا در آستانه نشست درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکن، به توافقی درباره تحریم نفت روسیه می‌رسد یا خیر، قیمت نفت به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، در حالی که بازارها منتظر بودند ببینند آیا اتحادیه اروپا در آستانه نشست درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکن، به توافقی درباره تحریم نفت روسیه می‌رسد یا خیر، قیمت نفت به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه جولای بیش از یک دلار افزایش یافت و به 120.5 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار جهش به 116.10 دلار در هر بشکه رسید که به رشدهای قوی هفته گذشته ادامه داد.
 
مقامات اروپایی گفتند که دولت‌های اتحادیه اروپا در مورد تحریم نفت روسیه در روز یکشنبه به توافق نرسیده‌اند، اما به گفت‌وگوها درباره توافقی برای ممنوعیت حمل‌ونقل دریایی نفت روسیه ادامه می‌دهند و در عین حال اجازه تحویل خط لوله را قبل از نشست اواخر روز دوشنبه می‌دهند.
 
در صورت توافق، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک مجاز خواهند بود تا مدتی تا زمانی که منابع جایگزین تهیه شود، به دریافت نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا ادامه دهند.
 
انتظار می‌رود که "اوپک پلاس" درخواست‌های غرب برای تسریع افزایش تولید را در دیدار پنجشنبه آینده رد کند.
 
شش منبع در "اوپک پلاس" گفته بودند که این سازمان به برنامه خود برای اضافه کردن 432 هزار بشکه در روز در ماه جولای پایبند خواهد بود.

لینک کوتاه
قیمت نفت بشکه ای ۱۲۰ دلار

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

قیمت نفت افزایشی شد

قیمت نفت افزایشی شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه، تحت تاثیر تقاضای رو به رشد در آمریکا و چین که بزرگترین... 18 اسفند 1402

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر دورنمای کندی رشد تقاضا و خوش بینی به کاهش زودتر... 27 بهمن 1402

نظرات شما