سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه روابط ایران و سوریه بی‌نظیر است، گفت: اگر چه حجم روابط تجاری دو کشور در طول یک سال دو برابر شده است اما به سطح لازم نرسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شفیق دیوب امروز در همایش مشترک اقتصادی ایران و سوریه، با بیان اینکه روابط بین دو کشور تاریخی و استراتژیک است، اظهار کرد: پایه این روابط تاریخی و استراتژیک توسط دو رهبر کشور یعنی امام خمینی (ره) و حافظ اسد در 40 سال پیش ایجاد شده است و این روابط روز به روز گسترده‌تر می‌شود و ما اطمینان داریم که در دوران ریاست‌ جمهوری آقای رئیسی این روابط به شکوفایی بیشتری می‌رسد.
 
سفیر سوریه در ایران افزود: روابط ایران و سوریه بی‌نظیر است و در راستای مقاصد دو کشور پیش می‌رود و هدف ما برقراری ثبات و امنیت است و تحقق این اهداف و روابط، شهدای زیادی را داشته است و افراد زیادی جان خودشان را در این مسیر نثار کرده‌اند. در رأس این شهدای گرانقدر، می‌توانم از شهید حاج‌قاسم سلیمانی یاد کنم. من تأکید می‌کنم سوری‌ها برادران وفاداری هستند و هیچگاه کسانی که از آنها حمایت کردند را فراموش نخواهند کرد.
 
وی گفت: امیدوار هستیم نتایج همایش مشترک اقتصادی ایران و سوریه به صورت نقشه راهی عملی قابل لمس و اجرا باشد، ضمن اینکه وزارت خارجه سوریه و همچنین سفارت ایران همه گام‌های اتخاذ شده برای توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور را تسهیل خواهند کرد و دولت سوریه نیز آغوش خود را برای همکاری با ایران و همچنین رفع هرگونه مانعی برای پیشرفت و همکاری با بخش خصوصی ایران باز می‌کند.
 
وی تصریح کرد: تلاش‌های ما در سفارت از یک سال پیش در جهت تقویت روابط تجاری بوده و اگر چه حجم روابط تجاری دو کشور در طول یک سال دو برابر شده است اما به سطح لازم نرسیده است. ما چشم امید به فعالیت‌های اقتصادی و ثمربخش بین دو کشور دوخته‌ایم و در این راه لازم است تا سرمایه‌گذاری بین دو کشور ایران و سوریه گسترش یابد، همچنین لازم است تا مشارکت گسترده‌ای در جهت بازسازی زیرساخت‌ها و مشارکت گسترده‌ای برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی فراهم شود.
 

لینک کوتاه
روابط ایران و سوریه حجم روابط تجاری