کارشناسان پیش بینی کردند قیمت نفت به دلیل کمبود 2 میلیون بشکه ای در عرضه روند صعودی خود را حفظ کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت در روز جمعه به بالاترین حد در دو ماه اخیر رسید، بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه جولای 0.51 دلار یا 0.43 درصد افزایش یافت و به 117.91 دلار در هر بشکه رسید.
 
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 0.11 دلار یا 0.0 درصد افزایش یافت و به 114.20 دلار در هر بشکه رسید.
 
هر دو شاخص قرار است هفته را با بالاترین میزان خود به پایان برسانند، زیرا کمیسیون اروپا همچنان به دنبال حمایت همه 27 کشور عضو اتحادیه برای تحریم‌های جدید پیشنهادی علیه روسیه است، زیرا مجارستان یک سد مانع است.
 
یکی از دستیاران ارشد دولت مجارستان گفت که کشورش بین سه و نیم تا چهار سال زمان نیاز دارد تا استفاده از نفت خام روسیه را متوقف کند و سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را برای تعدیل اقتصاد خود انجام دهد و تا زمانی که توافقی حاصل نشود نمی‌تواند از تحریم نفتی پیشنهادی اتحادیه اروپا حمایت کند. در تمام مسائل به دست آمده است.
 
کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد ACI Securities گفت: ترکیبی از از دست دادن واقعی عرضه و امتناع فزاینده از پذیرش عرضه از روسیه باعث می‌شود قیمت این دو کالا (نفت و گاز) به میزان قابل توجهی افزایش یابند.
 
شش منبع در "اوپک پلاس" به رویترز گفتند که انتظار می‌رود این گروه به توافقنامه تولید نفت که سال گذشته در نشست دوم ژوئن خود به تصویب رساند پایبند باشد و اهداف تولید در جولای را به میزان 432 هزار بشکه در روز افزایش دهد که نشان دهنده آن است.
 
یوسف الشمری، مدیر عامل شرکت سی مارکیتز لندن گفت: قیمت نفت از هم اکنون تا تابستان بالا خواهد بود و دلیل آن کمبود عرضه حدود دو میلیون بشکه نفت نسبت به نیاز بازار است. و اینکه سهام به ویژه در ایالات متحده در حال کاهش است.
 
به گفته الشمری، با بازگشت تقاضا از چین، تقاضا افزایش می‌یابد و فشار زیادی بر پالایشگاه‌ها وجود دارد و نیاز فوری به افزایش ظرفیت بانک‌ها در اروپا و آمریکا وجود دارد.
 
الشمری درباره تصمیم انگلیس برای افزایش مالیات شرکت‌های انرژی گفت: ایده وضع مالیات متفاوت بر شرکت‌های انرژی این است که دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند تا بحرانی را که این قاره از سر می‌گذراند، جبران کنند. به دست آوردن وجوهی که به مصرف کنندگان کمک می‌کند.
 
وی گفت: در حال حاضر تصمیمی واقع بینانه تلقی می‌شود تا بتوانند از مصرف کنندگان حمایت کنند.

لینک کوتاه
روند صعودی قیمت نفت د ۲ میلیون بشکه نفت

اخبار مرتبط

ریزش قیمت نفت متوقف شد

ریزش قیمت نفت متوقف شد

قیمت نفت پس از سقوط بیش از سه درصدی در روز گذشته، در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا اندکی... 19 دی 1402

نظرات شما