اطلاعات شرکت تحلیلی ورتکسا نشان می‌دهد حدود 62 میلیون بشکه گرید نفتی اورال روسیه در دریا منتظر خریدار است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، آمریکا و کشورهای دیگر واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را بر سر حمله نظامی به اوکراین، ممنوع کرده‌اند و سایر خریداران به دلیل نگرانی از نقض تحریم‌ها، از خرید نفت روسیه اجتناب می‌کنند. کمیسیون اروپا در حال بررسی تحریم واردات نفت روسیه است.

 
طبق اعلام ورتکسا، حجم نفت اورال در دریا سه برابر میانگین پیش از جنگ شده است. با این حال صادرات نفت دریابرد روسیه از ابتدای ماه مه تاکنون به 6.7 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 7.9 میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که حدود 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
کلی سیگل، استراتژیست انرژی شرکت ورتکسا در این باره گفت: آمار کلی که نشان می‌دهد صادرات نفت روسیه همچنان قوی است، همه داستان را نمی‌گوید. نفت روسیه در دریا همچنان انباشته می‌شود.
 
شمار محموله‌های نفت اورال در دریا که مقصدی ندارند، 15 درصد از کل نفت روسیه است که رکورد بالای جدیدی محسوب می‌شود. بخشی از این نفت ممکن است در حال انتقال به خریداران ناشناس باشد در حالی که باقی آن ممکن است محموله فروخته نشده باشد.
 
بر اساس گزارش رویترز، اکثر بشکه‌های نفت روسیه به مقصد آسیا به خصوص هند و چین می‌روند و حجم نفتی که به اروپا می‌رود، در آستانه تصویب تحریمهای اتحادیه اروپا، افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه
۶۲ میلیون بشکه نفت روسیه دریا

اخبار مرتبط

نظرات شما