سخنگوی صنعت برق با اشاره به جهش بیش از 9 درصدی مصرف برق در کمتر از یک هفته، گفت: برق اداراتی که مصرف خود را کاهش ندهند، قطع می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که امروز نیز شاهد 2300 مگاواتی مصرف برق هستیم، خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق امروز به 52 هزار و 400 مگاوات رسید که نشانگر افزایش شدید مصرف است.
 
سخنگوی صنعت برق با بیان این که برای مدیریت مصرف اقدامات گسترده ای انجام شده است، تاکید کرد: امسال مصرف برق ادارات به طور ویژه و با نصب کنتورهای هوشمند کنترل می شود.
 
وی تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید مصرف برق خود را 30 درصد در ساعات کاری کاهش دهند و در صورتی که مصرف خود را کاهش ندهند، در مرحله نخست اخطار دریافت می کنند و در صورت عدم رعایت، برق اداره پرمصرف قطع خواهد شد.
 
رجبی مشهدی یادآور شد: این اقدامات به منظور تامین پایدا برق مشترکان خانگی و تداوم روند تولید ادامه خواهد یافت و به همین دلیل، ادارات باید پس از پایان ساعات کاری، نسبت به خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی های غیرضروری اقدام کنند.
 
سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: با توجه افزایش دما در روزهای آتی و افزایش نیاز مصرف برق در کشور رعایت نکات مدیریت مصرف در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت 13 تا 17و 19 تا 23 گزارش شده و تنظیم درجه وسایل سرمایش بر روی 25 درجه امری بسیار مهم و کمک کننده برای تامین برق هموطنان خواهد بود.

لینک کوتاه
برق ادارات مصرف کاهش قطع

اخبار مرتبط

نظرات شما