مصرف برق کشور روز گذشته و در ساعت 15 و 14 دقیقه از مرز 49 هزار مگاوات عبور کرده و به عدد 49 هزار و 293 مگاوات رسید و این در حالی است که روزهای گرم‌تر سال در پیش است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، روند افزایشی مصرف برق کشور با گرم تر شدن هوا سرعت گرفته است، چنانکه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز افزایش دمای هوا از این هفته را پیش بینی کرده است، اکنون گزارش های رسمی نشان از رشد مصرف برق دارد.
 
تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد روز گذشته و در ساعت 15 و 14 دقیقه مصرف برق به عدد 49 هزار و 293 مگاوات رسید.
 
این میزان مصرف در مقایسه با روز مشابه پارسال که 49 هزار و 411 مگاوات بوده کاهش ناچیزی را نشان می‌دهد.
 
میزان مصرف شبانه کشور هم شب گذشته در ساعت 20 و 56 دقیقه  به عدد 48 هزار و 712 مگاوات رسید که گرچه نسبت به مصرف روزانه اندکی کاهش‌یافته اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 48 هزار و 75 مگاوات برق مصرف شده بود رشد یافته است.
 
بخش صنعت نیز روز گذشته در ساعت 15 و 14 دقیقه 5 هزار و 527 مگاوات برق مصرف کرده که این میزان در ساعت 20 و 56 دقیقه با اندکی رشد به 5 هزار و 687 مگاوات افزایش یافت.
 
به اعتقاد کارشناسان صنعت برق روشن شدن وسایل سرمایشی یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف برق به حساب می‌آید که این افزایش مصرف سبد هزینه خانوار را افزایش خواهد داد اما برای کاهش این هزینه‌ها باید در خرید وسایل سرمایشی دقت بیشتری به خرج داد و وسایلی را انتخاب کرد که درجه مصرف انرژی با راندمان بالا دارند.
 
همچنین باید نسبت به تعمیر به‌موقع وسایل موجود اقدام کرد تا مشمول هزینه‌های چند برابری نشد.
 
روز گذشته از نیروگاه‌های تجدیدپذیر 5 هزار و 299 مگاوات برق تولید شد که در اختیار شبکه سراسری قرار گرفت.

لینک کوتاه
رکوردشکنی مصرف برق مصرف

اخبار مرتبط

رکوردشکنی طلای جهانی

رکوردشکنی طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه در حالی که اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعتماد... 13 آذر 1402

نظرات شما