وزیر راه و شهرسازی جزئیات مذاکرات دوجانبه با وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت ارمنستان را شرح داد و گفت: فردا جلسه شورای عالی مسکن برگزار می شود و پیشنهاد افزایش تسهیلات ودیعه و خرید مسکن را تا سقف 100 و 700 میلیون تومان برای تهران داده ایم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا؛ رستم قاسمی در حاشیه نشست با گنل سانسویان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان، در پاسخ به ایسنا درباره جزئیات توافق دو جانبه با این کشور گفت: گرچه تزانزیت جاده ای با ارمنستان خیلی زیاد نیست اما امیدواریم با توافقات صورت گرفته بتوانیم حجم تزانزیت دو کشور را افزایش دهیم. چرا که اگر ایران وارمنستان در منطقه همکاری خوبی با یکدیگر بکند می تواند گام های بزرگی در راستای توسعه تزانزیت در کریدورهای شرق و غرب و شمال و جنوب داشته باشد.

وی افزود: از نظر حمل و نقل جاده ای محدودیتهای برای افزایش تعداد  کامیونهای ایرانی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات حل شود و مذاکرات خوبی درباره تعرفه ها داشته ایم.

پیشنهاد وزیر برای افزایش وام ودیعه و خرید مسکن

قاسمی درباره آخرین وضعیت وام ودیعه و خرید مسکن گفت: فردا جلسه شورای عالی مسکن برگزار می شود و پیشنهاد دادیم تا وام ودیعه و خرید مسکن افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: مبلغ 100 میلیون تومان برای وام ودیعه مسکن و مبلغ 600 تا 700 میلیون تومان برای خرید مسکن در استان تهران پیشنهاد دادیم که بانکها موظف اند این تسهیلات را پرداخت کنند.

لینک کوتاه
توافق ترانزیتی ایران ارمنستان افزایش وام مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما