مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرده است تولید غلات به خصوص گندم در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه دلیل شیوع خشک سالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نصف رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرده است تولید غلات به خصوص گندم در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه دلیل شیوع خشک سالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نصف رسیده است.

در گزارشی که اخیراً منتشر شده است اعلام کرده مراکش به عنوان یکی از تولیدکنندگان غلات در شمال آفریقا تولید غلاتش در سال جاری به میزان 69 درصد کاهش یافته است که علت این کاهش تولید نیز خشک سالی بوده است.

مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد هشدار داده است مراکز بین المللی باید هرچه سریع‌تر وارد عمل شده و وضعیت بارگیری غلات را از اوکراین سامان بخشند زیرا که میلیون‌ها تن غلات در اوکراین به دلیل بسته شدن بنادر دریایی در نتیجه اقدام نظامی روسیه گیر کرده است.

مارتین فریک گفت: حدود 4.5 میلیون تن غلات در کانتینرها در بنادر اوکراین به دلیل مسیرهای دریایی نا امن یا اشغال شده وجود دارد که امکان رساندن این غلات به مقاصد وجود ندارد واین درحالی است بسیاری از کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه برای غذای اصلی خود به گندم ارزان قیمت اوکراین وابسته هستند.

اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان است و علاوه بر آن یکی از تولیدکنندگان عمده ذرت نیز می‌باشد. بر اساس گزارش سازمان ملل، در سال 2020 حدود 30 میلیون تن ذرت و حدود 25 میلیون تن گندم در این کشور برداشت شد.

لینک کوتاه
تولید غلات نصف کانتینرهای غلات دریا

اخبار مرتبط

نظرات شما