یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: قطعا افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما به نفع صنعت گردشگری کشور است اما در وهله اول باید ناوگان ریلی و هوایی کشور تقویت شده و از شرایط آسیب پذیر موجود خارج شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما، تاکید کرد: قطعا افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت قطار و هواپیما بر رونق صنعت گردشگری تاثیر مثبتی برجای خواهد گذاشت. اما متاسفانه شرایط ناوگان حمل و نقل کشور به گونه ای نیست که ظرفیت پیش فروش بلیت برای 6 ماه آینده را داشته باشد چراکه شرکت های هواپیمایی تعدا هواپیمای بالایی ندارند که بتوانند برای 6 ماه آتی برنامه ریزی انجام دهند.
 
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه اظهار کرد: برخی از شرکت ها تنها با چندین هواپیما در حال فعالیت هستند و در صورتی که با مشکل تامین قطعه مواجه شوند، به طور کلی برنامه های پروازی آن ها به هم می خورد، اما پیش فروش بلیت هواپیما و قطار برای یک بازه  بلند مدت قطعا به نفع صنعت گردشگری خواهد بود و مردم نیز می توانند برنامه ریزی بهتری برای سفرهای خود داشته باشند. اما برای تحقق این امر باید ناوگان ما تقویت شده و هواپیماهای زیادی در اختیار ناوگان هوایی قرار گیرد تا در صورت وقوع مشکلات فنی بتوان هواپیماهای دیگری را جایگزین کرد.
 
فیروزی پوربادی تصریح کرد: در حوزه ریلی نیز ما تقریبا با همین مشکلات مواجه هستیم، متاسفانه ناوگان ما در این حوزه نیز فرسوده است و احتمال بروز مشکلات بالاست. از سوی دیگر ناوگان ما در شرایطی نیستند که بتوانند پذیرای ضررهای احتمالی باشند. در وهله اول باید در راستای تقویت و به روزرسانی ناوگان ریلی و هوایی کشور گام برداشت و سپس برای افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیت حتی برای یکسال اقدام کرد.

لینک کوتاه
افزایش پیش فروش بلیت ناوگان ریلی و هوایی کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما