تفاهم‌نامه اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با محوریت کسب‌وکارهای خرد در روستا بین اداره کل بنیاد مسکن و مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان به امضا رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «عیسی امامی» رئیس هیأت مدیره بانک در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رویکرد مسئولیت اجتماعی و کمک به افزایش توان اقتصادی خانوارها از طریق هم‌افزایی منابع ارزان قیمت با رویکرد تولید محور به دنبال ایجاد شکوفایی اقتصادی در آحاد جامعه است.
امامی افزود: به همین منظور در سال جدید که مزین به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است با حمایت از طرح‌های اشتغال محور و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و حمایتی، تلاش می‌کنیم در تحقق شعار سال پیشرو باشیم. افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه تا مبلغ 200و 500میلیون تومان نیز عامل مهمی در کمک به رونق اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک به‌ویژه در سطح روستاهاست.
پیشتازی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارائه خدمات غیرحضوری
رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از راهکارهای اساسی و اصولی برای نجات اقتصاد کشور را کمک و حمایت از اقتصاد روستا دانست که نتایج بسیار مطلوبی در زیست اجتماعی در پی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: این بانک با افزایش توان دیجیتال و الکترونیک از طریق ایجاد و تقویت نرم‌افزارهای بانکداری الکترونیک، سهم و سرعت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش داده است؛ به‌گونه‌ای که مشتریان با همراه‌بانک «مهریران» درخواست تسهیلات می‌کنند و از معدل حساب خود آگاه می‌شوند. این خدمات به‌صورت الکترونیکی در هیچ بانکی ارائه نمی‌شود.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بهترین حامیان بنیاد مسکن بوده است
در این مراسم «محمدرضا شاملو» معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن کشور نیز حضور داشت که در خصوص تفاهم‌نامه مذکور گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از سال‌های گذشته یکی از بهترین همراهان و حامیان بنیاد در حمایت از محرومان و رفع محرومیت از مناطق محرم بوده است.
وی اظهار کرد: حضور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار بنیاد مسکن برای طرح توسعه منظومه‌های روستایی و کمک به توسعه کسب‌وکارهای خرد روستایی سرعت اجرای طرح را چندین برابر خواهد کرد؛ زیرا شبکه بسیار قوی شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سراسر کشور موجب سهولت و سرعت اجرای سراسری این طرح در کل کشور خواهد شد.
در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی‌، توسعه کسب‌وکارهای کوچک و ساماندهی زنجیره تولید در مناطق روستایی و کمتر برخوردار توسط «سید مصطفی صالحی» مدیر شعب بانک ‌قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان و «سید محمد حسینی» مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به امضا رسید.
گفتنی است بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 1400 بیش از 340 هزار فقره تسهیلات با موضوع اشتغال از محل منابع بانک پرداخت کرده و مجموعاً تا پایان سال 1400 حدود 590 هزار فقره تسهیلات به ارزش تقریبی بیش از 61هزار میلیارد ریال در حوزه اشتغالزایی در چارچوب تفاهم‌نامه با بنیاد برکت و کمیته امداد خمینی(ره) پرداخت کرده است.

لینک کوتاه
همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بنیاد مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما