✅ تاکید و توجه جدی به کلیدواژه‌های «تولید»، «اشتغال‌زایی»، «پشتیبانی ومانع‌زدایی» که منبعث از منویات مقام معظم رهبری و در مسیر سیاستهای کلان دولت جمهوری اسلامی ایران است در زمره رویکردهای راهبردی بانک سامان در سالهای اخیر بوده است

به گزارش نسیم اقتصاد، بانک سامان بنابر سیاستهای حمایتی خود در دو سال اخیر و با وجود شرایط کرونا برای حفظ جریان تولید و رسیدن کالاهای اساسی به مردم تمام تلاش خود را برای شناسایی و اعتبارسنجی و تسهیلات دهی به فعالان واقعی عرصه تولید و صنعت کرده است.
در این راستا و با توجه به اعلام اسامی برخی از مشتریان این بانک به عنوان بدهکار اعلام می‌دارد این اطلاعات و آمار و مستندات همیشه و به طور منظم در دسترس نهاد ناظر یعنی بانک مرکزی بوده است و با توجه به سیاست‌های بانک اکثر بدهی‌های ذکر شده بدهی‌های جاری این مشتریان است که در حوزه توسعه تولید و صنعت پرداخت شده‌اند و جریان منظم وصول آنها نیز برقرار است.
شایان ذکر است انتشار فهرست بدهکاران جاری سامان توسط بانک مرکزی نشان از عملکرد و اثبات دیدگاه و استراتژی عملیاتی این بانک برای حمایت از تولید و صنعت داخلی است.
بدیهی است انتشار این‌ اطلاعات مورد استناد بانک مرکزی در مورد سامان به عنوان یکی از اولین بانک‌هایی که اطلاعات دقیق و درست خود را در اختیار بانک مرکزی قرار داده‌ است، نشان دهنده تاکید و توجه این بانک بر شفافیت در عملکرد و سرعت اطلاع‌رسانی است که امید است همین روند عینا در سایر بانک‌ها نیز انجام شود تا به شفافیت کل فضای اقتصادی کشور کمک کند.
گفتنی است همه تلاش و دغدغه هیات مدیره بانک سامان علاوه بر کمک به رشد و شکوفایی تولید در کشور صیانت از حقوق صاحبان سهام و سپرده گذاران است که در همین راستا صد در صد پرونده‌های اعتباری فهرست مذکور با تکیه و تاکید بر اصول اعتبارسنجی دقیق مشتریان و توسط ارکان اعتباری این بانک انجام شده است و تمام تسهیلات پرداختی یاد شده با تعامل خوب بین بانک و مشتری در وضعیت جاری قرار دارد.
شایان ذکر است تنها یک‌ مورد تسهیلات تحت عنوان تسهیلات خرید خودرو توسط مشتری خودروساز بوده که بر اساس نوع عقد تخصصی در واقع بدهی مربوط به اشخاص حقیقی و مشتریان شرکت خودروسازی مدیران خودرو است که در خصوص حذف نام این شرکت با بانک مرکزی مکاتبه شده است.
در پایان تاکید می‌شود همه فرآیند تسهیلات و وصول مطالبات بانک سامان یک فرایند استاندارد و مکانیزه است که به واسطه آن روی عملکرد اعتباری همه مشتریان جدید و موجود از قبل اعطای تسهیلات و بعد از آن نظارت می‌کند و به محض درک احتمال رفتن مشتری به سمت مطالباتی شدن اقدامات لازم را آغاز می‌کند.

لینک کوتاه
بانک سامان شفافیت حمایت فعالان عرصه تولید اشتغال‌زایی