نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز دولت برنامه جایگزین خود را در صورت حذف ارز ترجیحی ارائه نداده است و باید در این باره به مجلس گزارش دهد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سازوکار تخصیص ارز ترجیحی در سال جاری، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 1401، امسال دیگر ارزی تحت عنوان ارز 4200 تومانی نداریم.

 
وی بیان کرد: دولت اختیار دارد ارز تخصیص دهد یا آنکه معادل ریالی آن را ارائه دهد. درباره سازوکار تخصیص هم این اختیار به دولت داده شده است که در ابتدا و یا انتهای زنجیره، ارز یا معادل ریالی آن را تخصیص دهد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مجلس در این مصوبه شرط گذاشت که قیمت‌ها نباید نسبت به شهریور سال 1400 تغییر کند و دولت باید این بخش مصوبه را مورد توجه داشته باشد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس کاملا دست دولت را در این زمینه باز گذاشته است تا بر اساس سیاست‌هایی که دارد و اقتضائاتی که مورد بررسی قرار می‌دهد، نسبت به حذف کامل یا تدریجی ارز ترجیحی که از منابع غیردولتی تامین خواهد شد، تصمیم‌گیری کند.
 
شریعتی تاکید کرد: هنوز دولت برنامه جایگزین خود را در صورت حذف ارز ترجیحی ارائه نداده است. دولت باید در این باره به مجلس گزارش دهد. ما منتظریم که دولت برنامه خود را در این زمینه ارائه کند.

لینک کوتاه
دولت ارز ترجیحی مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما