با حضور امام جمعه چوار، اعضای شورای هماهنگی مدیران وزارت تابعه کار و مدیرعامل پتروشیمی ایلام، 27 کارگر نمونه شرکت پتروشیمی ایلام تجلیل شدند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در این آیین گفت: 200 هزار تن اتیلن در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام با دستان کارگران، صنعتگران و فرزندان توانمند استان تولید شد.
وی با بیان اینکه با تلاش و رعایت نظم و انضباط کاری در ایمنی، رکورد یک میلیون و 650 هزار نفر ساعت کار بدون حادثه در پتروشیمی ایلام به ثبت رسید، افزود: این موفقیت‌ها مدیون و مرهون تلاش شبانه‌روزی کارکنان و کارگران خدوم و جان برکف بزرگ‌ترین واحد تولیدی در غرب کشور است.
حسن نجفی‌سمنانی، کارگران را موتور محرکه صنعت و بازوان قدرتمند اقتصاد کشور عنوان کرد و ادامه داد: با روند پایداری در تولید، پتروشیمی به صنعت برتر در کشور تبدیل خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میهن‌پرست امام جمعه چوار نیز در این آیین گفت: کار و کارگر از مقدس‌ترین واژه‌ها در اسلام هستند و در اهمیت «کار» آمده است که پیامبر اکرم (ص) بر دست کارگر بوسه زد.
وی با بیان اینکه آینده‌ روشنی پیش روی اشتغال و تولید در صنعت پتروشیمی استان است و باید این مجتمع تولیدی به عنوان سرآمد پتروشیمی‌های کشور معرفی شود، ادامه داد: عبور از مرز 200 هزار تن اتیلن در پتروشیمی ایلام موفقیت و دستاورد بزرگی است.
امام جمعه چوار با برشمردن آثار فردی و اجتماعی فعالیت کارگر در جامعه و تاثیر این قشر مولّد در کشور، افزود: با ایجاد صنایع تکمیلی در پایین دست پتروشیمی ضمن ایجاد رونق اقتصادی امکان ایجاد چند هزار شغل فراهم خواهد شد.
وی جلوگیری از خام‌فروشی در کشور را اولویت اصلی مسئولین کشور عنوان کرد و ادامه داد: صنعت پتروشیمی با صادرات محصولات متنوع نقش کلیدی و اثرگذاری در ارزآوری بر عهده دارد.
نورالدین الیاسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و پتروشیمی طلایه‌دار تولید ناخالص داخلی و مبارزه در این نبرد نابرابر است.
وی هم‌افزایی و تلاش برای استمرار موفقیت‌های پتروشیمی را خواستار شد و با تاکید بر اینکه هر شخصی در تولید محصول این مجتمع خدشه‌ای وارد نماید دشمن داخلی است بیان داشت: افرادی آگاهانه و ناآگاهانه چوب لای چرخ تولید در بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان می‌گذارند.
الیاسی با اشاره به اینکه با ایجاد صنایع تکمیلی و ممانعت از خام‌فروشی از خروج ارز از کشور جلوگیری شود، ادامه داد: نباید بیش از این منتظر ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی باشیم.
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت کار، پتروشیمی را یک دانشگاه صنعتی توصیف کرد و افزود: هر پیشرفتی در دنیا نتیجه کار، تلاش و فرهنگ کار است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمجید از عملکرد پتروشیمی و مدیرعامل این شرکت گفت: مهندس نجفی‌سمنانی از چهره‌های خوشنام صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور است.
وی با تبریک هفته کارگر به کارگران نمونه شرکت پتروشیمی ایلام ادامه داد: 23 پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای کارگری استان تشکیل شده است.
در پایان این نشست کارگران نمونه پتروشیمی ایلام تجلیل شدند.

لینک کوتاه
کارگران نمونه پتروشیمی ایلام

اخبار مرتبط

نظرات شما