با وجود تحریم‌های گسترده اتحادیه اروپا علیه روسیه، در دو ماه اخیر یعنی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین واردات سوخت‌های فسیلی از این کشور افزایش یافته است. اتحادیه اروپا نشان داد که نمی‌تواند به یکباره از منابع نفت و گاز روسیه چشم پوشی کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، بر خلاف تمام تحریم‌هایی که از سمت اتحادیه اروپا بر روسیه اعمال شد، در دو ماه نخست حمله این کشور به اوکراین درآمد آن از صادرات سوخت‌های فسیلی به کشورهای اروپایی افزایش یافت. این در حالی است که برخی از خریداران این سوخت‌ها واردات از روسیه از قطع کرده و به دنبال جایگزین برای آن هستند.
 
از تاریخ 24 فوریه یعنی روز آغاز حمله تا 24 آوریل اتحادیه اروپا به میزان 46٫3 میلیارد دلار از روسیه سوخت فسیلی خریداری کرد. این عدد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته دو برابر شد.
 
به نقل از سی‌ان‌ان، افزایش قیمت این سوخت‌ها باعث افزایش این رقم است نه حجم واردات. در این دو ماه اتحادیه اروپا 70 درصد از صادرات جهانی 66 میلیارد دلاری روسیه را به خود اختصاص داد. در این دو ماه اتحادیه اروپا 10 درصد گاز بیشتر از روسیه وارد کرد. واردات گاز طبیعی مایع نیز در همین بازه 20 درصد افزایش داشت. تنها واردات نفت و ذغال سنگ در این دو ماه به ترتیب 20 و 40 درصد کاهش داشت.

لینک کوتاه
افزایش واردات سوخت= روسیه تحریم‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما