حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجد الاقصی و هویت ارضی آنها یعنی سرزمین فلسطینی را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی، امام جمعه بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات در خطبه های نماز جمعه دوم اردیبهشت، به رمضان المقاومه در فلسطین و درماندگی صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: انتظار صهیونیست‌ها این بود که عادی‌سازی و نشست با مقامات عربی و حتی ترکیه برای این رژیم امنیت‌ زا باشد و موضوع فلسطین به حاشیه برود اما عملیات‌های شهادت‌طلبانه نشان داد موضوع فلسطین به حاشیه نرفته است و خود فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را در کانون تحولات منطقه نگه می‌دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی افزود: رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجد الاقصی و هویت ارضی آنها یعنی سرزمین فلسطینی را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرند.
 
* برگزاری راهپیمایی روز قدس باشکوهتر از قبل*

 
وی با تاکید بر این مطلب که روز قدس امسال را باشکوه‌تر برگزار می کنیم، ادامه داد: پس از دو سال تعطیلی راهپیمایی‌ این اولین راهپیمایی سراسری است که انجام می‌شود؛ شرایط منطقه و به ‌ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه درحال وقوع است، بر مظلومیت مردم سلحشور و مقاوم فلسطین افزوده است. اکنون بیش از هر زمان به این حمایت سراسری - آن‌هم از خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت؛ ایران انقلابی- نیاز دارند.
 
 *اهانت به قران کریم نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی*
 
وی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم، گفت: از تبعات سیاست های کثیف استکبار جهانی، اهانت به قرآن کریم است، این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می‌افتد، این‌گونه اقدامات کور و بی‌منطق نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام دارد.
به گفته امام جمعه بخش رودبارقصران شمیرانات، این گونه اقدامات خبیثانه را امروز و در روز قدس به‌ شدت محکوم و اهانت به قرآن کریم را اهانت به ساحت همه انبیاء و کتب آسمانی و همه ادیان می‌دانیم.
 
* دولت بودجه را به‌عنوان زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه، تدوین و اجرایی کند

 
 حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی با تاکید بر لزوم کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها؛  به علل و عوامل آن اشاره کرد و ابراز داشت: از دولت می خواهیم با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق، بودجه را به‌عنوان زیربنایی‌ترین سند اقتصادی سالانه، تدوین و اجرایی کند.
وی خاطر نشان کرد: یک علت وضعیت موجود به خاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان برجای مانده از قبل، ناهماهنگی بین مسئولان اقتصادی، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد به هنگام و قاطع با سودجویان و دلالان زالوصفت و زیاده‌خواهان و رانت‌خواران است.
 
 * عمده مشکلات رودبارقصران، مشکلات زیست محیطی است
 
امام جنعه بخش رودبارقصران شمیرانات با اشاره فرا رسیدن روز زمین پاک گفت: همه ما شرعا، اخلاقا و وجدانا موظفیم حافظ محیط زیست باشیم.
وی افرود،: عمده مشکلات رودبارقصران مشکلات زیست محیطی است که به طبع تغییر اراضی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در برخی از مناطق رودبارقصران مومنین به دلیل عدم رعایت موازین شرعی و اسلامی از سوی برخی از افراد نمی توانند حضور پیدا کنند، تصریح کرد: مردم باید مراقبت کنند زمین  و اراضی خود را  به اقشار مرفه و کسانی که اعتقادی به موازین اسلامی و انقلاب ندارند، نفروشند.
وی خاطر نشان کرد:  وجود این مشکلات، همه مربوط به دولت و مسئولین نمی شود، مشکل خود مردم هم هست که می بایست مراقبت و ملاحظات لازم در این خصوص را داشته باشند.
 
 * لزوم توجه بیشتر مسولین منطقه به ارزش های نظام

 
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی ضمن تبریک انتصاب محمد علی خوشنودی بخشدار جدید رودبارقصران و تقدیر از زحمات آقای مختاری بخشدار پیشین، به انتخاب هوشمندانه فرماندار شمیرانات  اشاره و ابراز امیدواری کرد که با توجه به روحیات مومنانه و انقلابی و هندسه فکری منطبق بر ارزش های انقلابی بخشدار جدید، شاهد توفیقات روز افزون و کسب دستاوردهای خوبی در این منطقه باشیم. 
وی در ادامه بر توجه بیشتر مسئولین، شوراها و دهیارهای منطقه به ارزش های انقلاب و التزام به انقلاب و سیاست های نظام تاکید کرد.
 
 * یکی از مهمترین اعمال شب قدر محاسبه نفس است*
 
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی  با اشاره به قرار گرفتن در ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام) و شبهای قدر، گفت: یکی از مهمترین اعمال شب قدر محاسبه نفس است باید از خودمان حساب بکشیم که چقدر عاشق خدا و امام زمان هستیم آیا در این عشق و ارادت صادق هستیم.
وی تاکید کرد: ما مردم عصر غیبت و دوران امامت حضرت بقیه الله، نباید از  امام زمانمان غافل شویم، نباید گناه کنیم. این گناهان روی فهم ما و زیرکی ما پرده کشیده و نور مومن را از بین می برد لذا اگر امام زمان (عج) را هم ببینیم او را نمی شناسیم .
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم با امام زمان (عج) راه دوستی باز کنیم،  باید در کلاس تقوا و بندگی و تهذیب و کلاس صبر و استقامت تربیت شویم .

لینک کوتاه
تلاش ناکام رژیم صهیونیستی هویت مذهبی ارضی فلسطینی‌ها