با آماده شدن سرمایه‌گذاران برای گزارش‌های درآمدی، معاملات آتی سهام ایالات متحده افزایش می‌یابد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، معاملات آتی سهام ایالات‌متحده عصر روز دوشنبه پس از پایان دادن به یک جلسه معاملاتی در محدوده قرمز، افزایش یافت.
 
قراردادهای اس اند پی 500 و نزدک به ترتیب 0.3 و 0.4 درصد افزایش یافتند.
 
معاملات آتی وابسته به میانگین صنعتی داوجونز 100 واحد جهش کردند و وارد معاملات یک شبه شدند. در همین حال، بازدهی خزانه‌داری به صعود خود ادامه داد و معیار 10 ساله ایالات‌متحده به 2.86 درصد یعنی بالاترین رقم از دسامبر 2018 رسید.
 
نام‌های بزرگی که قرار است این هفته میزان درآمدهای خود را منتشر کنند شامل خطوط هوایی یونایتد، امریکن اکسپرس و تسلا می‌شوند. نتفلیکس قرار است درآمدهای فصلی خود را پس از بسته شدن بازار سه‌شنبه گزارش دهد.
 
به گزارش استاک، 53 درصد از 34 شرکت اس اند پی 500 که تاکنون گزارش درآمدی خود را اعلام کردند، هم از نظر فروش و هم از نظر درآمد هر سهم شکست خورده‌اند.
 
این مقدار کمی بهتر از نرخ نوسانات معمولی هفته اول به میزان 47 درصد و نرخ  هفته اول سه ماهه گذشته یعنی 50 درصد است.
 
موسسه LPL Financial پیش‌بینی می‌کند که EPS (مقدار سود هر سهم با تقسیم درآمد خالص بر تعداد سهام) سه ماهه اول 4 درصد کاهش یابد اما خطرات نزولی را برای برآوردهای سال 2022 انتظار دارد.
 
استراتژیست‌ها می‌گویند: «با وجود شرایط سخت، ما معتقدیم که این فرصت‌ها به نفع شرکت‌هاست که برآوردها را شکست دهند، همانطور که در طول تاریخ به دلیل رشد درآمد دو رقمی انجام داده‌اند.»
 
تحقیقات FactSet نشان می‌دهد، اگر چه تحلیلگران انتظارات خود را در مورد درآمد سه ماهه اول کاهش داده‌اند، پیش‌بینی EPS برای سه ماهه دوم، سوم و چهارم بالاتر است.
 
برآوردهای سود برای کل سال 2022 نیز با 2.2 درصد افزایش به 228.50 دلار به ازای هر سهم رسیده است.
 
پل شاتز، رئیس هریتیج کاپیتال گفت: «باید نکته اول برای سرمایه‌گذاران این باشد که دریابند سهام، بیشتر از اخبار آن واکنش نشان می‌دهد».

لینک کوتاه
بازار سهام جهانی

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما