نمایندگان ساز وکار محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی را تعیین کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 30 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق با ماده 3 این طرح موافقت کردند.
 
در ماده 3 طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق آمده است: متوسط بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی (بجز استخراج رمز ارزها) معادل متوسط نرخ قراردادهای تبدیل انرژی (ایی- سی- اِی) با توجه به بهای سوخت مصرفی نیروگاه ها و هزینه انتقال تعیین و دریافت می‌شود. منابع حاصل از اجرای این ماده در بودجه های سنواتی به حساب شرکت مادر تخصصی توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز و به صورت 100 درصد  بابت هزینه های تولید و تأمین برق، حمایت از توسعه فناوری های مورد نیاز صنعت برق و طرح های بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی، طرح های تحقیقاتی و سرمایه گذاری جدید و اتمام طرح های نیمه تمام صنعت برق با اولویت نوسازی شبکه فرسوده انتقال برق اختصاص می یابد.
 
همچنین نمایندگان با ارجاع تبصره ماده 3 به کمیسیون انرژی برای بررسی بیشتر موافقت کردند که در تبصره ارجاعی به کمیسیون آمده است: مشترکین موضوع این ماده مکلفند یک (1) درصد برق مصرفی خود را از برق حاصل از منابع تجدیدپذیر و برق آبی عرضه شده در بورس انرژی تأمین کنند. این مقدار سالانه یک (1) درصد افزایش یافته و حداکثر به پنج (5) درصد خواهد رسید. آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارت نیرو و بورس انرژی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
 
 
 
 

لینک کوتاه
نحوه محاسبه بهای برق مصرفی مشترکان صنعتی

اخبار مرتبط

نظرات شما