شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی معاملات بازار سرمایه روندی کاهشی به خود گرفته بود در ساعات میانی و پایانی توانست صعود کند و بیش از 7000 واحد افزایش یافت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس امروز با 7410 واحد افزایش تا رقم یک میلیون و 475 هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم 3346 واحد افزایش یافت و در رقم 390 هزار و 992 واحد ایستاد.

 
معامله گران این بازار 544 هزار معامله به ارزش 59 هزار و 15 میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ایران خودرو و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
 
در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با 147 واحد افزایش به رقم 20 هزار و 390 واحد رسید. معامله گران این بازار با انجام 256 هزار معامله ارزش معاملات را به 54 هزار و 81 میلیارد ریال رساندند. پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی مارون، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، فرابورس ایران و صنایع پتروشیمی تخت جمشید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لینک کوتاه
صعود ۷۰۰۰ واحدی شاخص بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما