امام جمعه بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات گفت: ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری گامی بلند در راه تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله ها و نابرابری هاست.

به گزارش نسیم اقتصاد؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی حسنی امام جمعه رودبار قصران شهرستان شمیرانات در خطبه های نماز جمعه 26 فروردین اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری  ،توجه ویژه ای به زنان و خانواده و همچنین اثربخشی بیشتر به هدفمندی یارانه‌ها لحاظ شده و امیدواریم هرچه زودتر به میدان عمل و عملیات برسد.

 
سید مجتبی حسنی با اشاره به سی و یکمین دیدار رهبر معظم انقلاب با بخشی از مسوولین ارشد نظام  گفت: این دیدار یک مرامنامه و یک منشور برای مسئولین نظام مقدس اسلامی است،نشاط و شادابی حاکم بر جلسه، نشان از حرکت رو به جلوی نظام برای رفع مشکلات مردم و کشور دارد.
 
وی افزود : نیات صادقانه، کار برای خدا، استعفار از اشتباهات، مردمی بودن، مجاهدت هوشمندانه در زمینه علم و فرهنگ  و همچنین  احساس مسئولیت به ویژه در رابطه با تحقق شعار سال با موضوعیت تولید، کارافرینی، دانش بنیان،  از نکات مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین بود.
 
*فلسطین نباید فراموش شود
 
امام‌جمعه رودبار قصران شمیرانات در بخش دیگری از سخنانش که با محوریت موضوعات فلسطین بود،  تصریح کرد : حضرت آقا فرمودند؛ استکبار جهانی به سرکرده آمریکای خبیث در پی این است که فلسطین به فراموشی سپرده شود، اما هر روز مسئله فلسطین پررنگ‌تر می‌شود و امروز این عملیات های زنجیره ای استشهادی فلسطینیان خاری بر چشم اسرائیلی ها است و انشاالله مردم ما در روز قدس نشان خواهند داد که فلسطین و آرمان قدس هنوز زنده است و راه مقاومت و مبارزه ادامه خواهد داشت.
 
 *ملاک و مبنا باید قانون باشد و همه در برابر آن یکسان هستیم  *

 
حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی اظهار داشت: مبنا و ملاک ما قانون است و همه در برابر آن وظیقه‌مند و یکسان هستیم؛ از شخصی که جایگاه ویژه‌ای دارد تا شهروندی بی‌نام و نشان در مدار قانون محترم هستند و نباید تبعیضی نسبت به افراد جامعه وجود داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در گذشته برخی از ادارات که نقش ضابطه دارند، در انتقال گزارشات به مراجع ذیربط رعایت برابری را نداشته و تبعیض قائل شدند که نشان از رانت و زدوبند دارد، پدیده‌ای ناپسند که امروز با تلاش جهادی در سطح منطقه کمتر شده و امید است به صفر برسد.
 
خطیب جمعه رودبار قصران تاکید کرد: در برخوردهای قانونی عامل خلاف باید محاکمه شوند چراکه اگر در منطقه ما بنایی غیرقانونی ساخته شده، بزرگ‌ترین سوال این است چه کسی مجوز داده است؟ آیا قبل از متخلف نباید سراغ مسئول وقت در سطح محلی یا استانی برویم که چگونه مجوز صادر کرده‌ای؟
 
وی افزود: این افراد نباید از زیر تیغ قانون فرار کنند؛ این‌ها پیش از دیگران مورد سوال هستند که چرا دیگران را به خرج و زحمت انداخته‌اند؟
 
حجت الاسلام حسنی با تاکید بر جلوکیری از بروز تخلفات ابراز داشت: چرا خلاف را از روز اول تذکر نمی‌دهیم که وقتی به ساختمانی بزرگ و عظیم تبدیل شد وارد میدان شویم؛ رودبار قصران و لواسانات از چشم مسئولان دور نیست.
 
وی با بیان این‌که خودم و دیگران را به مسئولیت‌پذیری در قبال قانون دعوت می‌کنم، اظهار داشت: باید طوری عمل کنیم که حق الناس گردن ما نباشد و برای نظام هزینه ایجاد نشود؛ وقتی مساله‌ای بروز پیدا کرده و سپس رسانه‌ای می‌شود، شادی دشمنان و تبعات آن متوجه نظام می‌شود پس باید بیشتر دقت کنیم.
 
امام جمعه رودبار قصران ضمن گرامیداشت 29 فروردین، روز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ارتش مکتبی ما ارتش اسلام ناب و ولایت است. ارتشی که در دفاع مقدس اقتدار، صلابت و ایثار را به منصه ظهور رساند و تا امروز در دفاع از تمامیت ارضی، خدمت‌رسانی در کرونا و امنیت پایدار، حضور امت، امید ملت و سربازان واقعی ولایت هستند.

لینک کوتاه
ابلاغ سیاست های کلی تامین اجتماعی مقام معظم رهبری تحقق عدالت اجتماعی

اخبار مرتبط