یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه برای صعود یا به زمان نیاز دارد یا به اینکه اخبار مثبتی از جمله لغو بخشنامه عوارض صادراتی بر محصولات معدنی و یا واگذاری سهام خودروسازها به بازار تزریق شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، ولید هلالات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بخشنامه وزارت صمت درمورد عوارض صادراتی بر محصولات معدنی، اظهار کرد: این اقدام وزارت صمت واکنش بازار را در پی داشت و درحالی که انتظار میرفت یک رالی صعودی جدید در بازار اغاز شود این اتفاق رخ نداد.
 
وی با بیان اینکه بازار درحال استراحت بود که دوباره برای حرکت تجدید قوا کند، گفت: بخشنامه مذکور کمی نگرانی ایجاد کرد و ذهن ها را برد به سمت اتفاقات سال 1400 که بسیاری از نمادها صف فروش هایی داشتند که متعادل نمیشدند و سهامداران را ترساند. به همین دلیل روز سه شنبه که بخشنامه صادر شد شاهد این موضوع بودیم که نمادهای کوچکی که ارتباطی هم با این موضوع ندارند صف فروش شدند. درواقع این اتفاق یک پاسخی بود به اقدام دولت.
 
این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار برای اینکه حرکت صعودی خود را آغاز کند به زمان نیاز دارد، توضیح داد: مگر اینکه اخباری مثبتی مانند لغو عوارض صادراتی یا اخباری در زمینه واگذاری سهام شرکت های خودروسازی به بازار پمپاژ شود. در غیر این صورت بازار به زمان نیاز دارد. فصل مجامع هم سوپاپ اطمینانی است برای اینکه گفته شود  قیمت ها میتواند نقاطی که به دست آورده را حفظ کند.

لینک کوتاه
صعود بورس بازار سرمایه

اخبار مرتبط

صعود 160 درصدی بیت‌کوین

صعود 160 درصدی بیت‌کوین

یک پلتفرم تجزیه و تحلیل داده‌ها (AltIndex) اعلام کرد که بیت‌کوین سال فوق‌العاده‌ای را پشت... 13 دی 1402

بازار سرمایه نزولی شد

بازار سرمایه نزولی شد

مطابق معمول روزهای اخیر بازار بورس امروز هم کاهش یافت و شاخص کل با افت 9509 واحد به عدد دو... 12 دی 1402

نظرات شما