سهام آسیایی روز پنجشنبه وال استریت را افزایش داد، در حالی که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده ثابت ماند و دلار عقب‌نشینی کرد زیرا آخرین داده‌های ایالات‌ متحده امیدواری‌ها را افزایش داد که ممکن است تورم نزدیک به اوج باشد، اگرچه چندین بانک مرکزی بزرگ نرخ‌ها را به شدت افزایش دادند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، در معاملات اولیه آسیا 0.4 درصد افزایش یافت که با افزایش 0.5 درصدی سهام استرالیایی و رشد 0.6 درصدی در سهام بلو چیپ چین همراه شد و نیکی ژاپن 1.2 درصد رشد کرد.
 
شاخص کوسپی در حالی که بانک مرکزی در اقدامی غیرمنتظره به دنبال مهار تورم فزاینده است، نرخ سیاست خود را به بالاترین میزان از اگوست 2019 افزایش داد و 0.4 درصد کاهش یافت.
 
بازارهای آسیایی از جمله هنگ کنگ، سنگاپور و استرالیا همچنین بازارهای اصلی اروپا و ایالات متحده در روز جمعه برای عید پاک تعطیل هستند.
 
کابینه چین روز چهارشنبه کاهش آتی نسبت‌های ذخایر الزامی بانک‌ها (RRR) را برای حمایت از اقتصاد آسیب دیده توسط قرنطینه‌های کووید-19 اعلام کرد.
 
بازدهی اوراق خزانه ایالات‌ متحده در اوایل تجارت آسیایی ثابت ماند. بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری 2.7120 درصد در مقایسه با بالاترین سطح سه ساله 2.836 درصد بود.
 
بازده دو ساله به 2.3727 درصد در مقایسه با بسته شدن 2.3645 درصد روز قبل رسید.
 
پس از عقب‌نشینی بازدهی ایالات متحده در روز پنجشنبه، ین پس از تضعیف آن از مرز 126  به ازای هر دلار، کمی تسکین یافت. چشم‌انداز افزایش سریع و تهاجمی نرخ بهره ایالات متحده و انتظارات رو به رشد بازار مبنی بر اینکه بانک مرکزی ژاپن نرخ‌ها را در کوتاه مدت بسیار پایین نگه دارد، ین را تضعیف کرده است.
 
یورو در برابر دلار 0.2 درصد افزایش یافت اگرچه به دلیل نگرانی‌ها در مورد اوکراین، فاصله زیادی با پایین‌ترین سطح یک ماهه خود نداشت.
 
بازارهای سهام از تجاوزگری بانک‌های مرکزی متضرر شده‌اند اما وال استریت روز چهارشنبه به دلیل بهبود سهام‌های رشد حساس به بهره، افزایش یافت. نزدک بیش از 2 درصد جهش کرد در حالی که اس اند پی 500 و داوجونز بیش از یک درصد رشد کردند.
 
به نقل از استاک، بانک مرکزی نیوزیلند روز چهارشنبه نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش داد که بزرگترین افزایش در بیش از دو دهه گذشته است. بانک مرکزی کانادا نیز روز چهارشنبه نرخ بهره را افزایش داد که بزرگترین حرکت در بیش از دو دهه اخیر است.
 
معاملات آتی نفت صبح پنجشنبه پس از افزایش شدید در نیمه اول هفته، اندکی کاهش یافت زیرا معامله‌گران افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت آمریکا را در مقابل کاهش عرضه جهانی ارزیابی کردند.
 
قیمت نفت خام آمریکا با 0.64 درصد کاهش به 103.58 دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت به 108.25 دلار رسید.

لینک کوتاه
سهام آسیایی بورس وال استریت

اخبار مرتبط

نظرات شما