براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، امروز آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره زمستان سال 1400 است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، سازمان امور مالیاتی به دلیل مصادف شدن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (فصل زمستان) سال 1400 با تعطیلات نوروز و همچنین با توجه به درخواست‌های مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده مهلت تسلیم اظهارنامه فصل زمستان 1400 را تا پایان امروز تمدید کرد.
 
در این زمینه، ادارات سازمان امور مالیاتی باید برای مشمولانی که تا پایان مهلت مذکور نسبت به ارائه اظهارنامه مربوطه اقدام کردند، امکان برخورداری صد در درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده را در صورت درخواست کتبی برای مؤدیان فوق الذکر فراهم کنند.
 
درحالی مشمولان مالیات برارزش افزوده تا پایان امروز برای ارائه اظهارنامه فرصت دارند که اجرای قانون دائمی مالیات برارزش افزوده از تاریخ 13 دی ماه سال گذشته آغاز شده و تغییراتی نیز در روند ارائه اظهارنامه صورت گرفته است، بنابراین این افراد باید مالیات و عوارض متعلقه را صرفاً به صورت تجمیعی و در قالب یک صورتحساب درج کرده و ترتیبات پرداخت آنرا فراهم کنند.
 
از سوی دیگر، از زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، این اولین اظهارنامه‌ای است که مشمولان نظام مالیات بر ارزش افزوده برای سازمان امور مالیاتی تکمیل و ارائه کنند.

لینک کوتاه
مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده

اخبار مرتبط

نظرات شما