یکی از مقامات ارشد این شرکت گفت: مرسدس بنز آلمان بر این باور است که رشد میلیونرهای جوان جدید باعث افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس در هند می‌شود و فروش آن با سرعتی سریع‌تر از خودروهای بازار انبوه رشد خواهد کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، نتایج بررسی نشان داده است، در آینده شاهد نرخ رشد بالاتری در بخش لوکس نسبت به بازار انبوه خواهیم بود و میانگین سنی خریداران از 45 سال به زیر 40 سال رسیده است.   با این حال، بزرگ‌ترین مانع رشد خودروسازان جهانی، کمبود نیمه هادی‌ها و مشکلات لجستیکی است که با حمله روسیه به اوکراین بدتر شده است و این مورد برای مرسدس بنز منجر به ثبت سفارش 4000 خودرو شده است.
 
بر اساس این گزارش، تعداد خانوارهای هندی با دارایی خالص حداقل یک میلیون دلار در سال 2021 با 11 درصد رشد به 458 هزار نفر رسید و انتظار می‌رود طی پنج سال آینده 30 درصد افزایش یابد.
 
هند عمدتا بازار خودروهای کوچک و کم‌هزینه‌ای است که در آن مدل‌های لوکس بیش از یک درصد از کل فروش سالانه حدود سه میلیون را به خود اختصاص می‌دهند. مرسدس، پرفروش‌ترین برند لوکس با سهم بازار بیش از 40 درصد است و با جگوار لندروور آئودی، بی‌ام‌وی و تاتا موتورز رقابت می‌کند. فروش آن در هند بیش از 40 درصد افزایش یافت و به 11 هزار و 242 خودرو در سال 2021 رسید که در سال 2020 با شیوع همه‌گیری به 7893 دستگاه رسید.
 
بیماری همه‌گیر بخشی از این تقاضا را افزایش داده است زیرا افراد بیشتری برای لذت خود خرج می کنند و بازار خودروهای لوکس هند پتانسیل رشد بیشتری را نشان می‌دهد و این ویژگی در 6 تا 8 سال گذشته مشاهده نشده بود.
 
فروش مرسدس در سال 2021، هنوز کمتر از اوج بیش از 15 هزار و 500 خودرو در سال 2018 است و اگر اختلالات زنجیره تامین به دلیل کووید یا مسائل ژئوپلیتیکی نباشد، فروش می‌تواند امسال به سطح سال 2018 نزدیک شود.

لینک کوتاه
مرسدس بنز افزایش فروش خودروهای لوکس