بازار سهام امروز همزمان با بازگشائی شستا شاهد پیشرو شدن گروه خودرو و بانک ها بود هر چند که در دقایق پایانی بازار امروز صف خرید اغلب نماد ها واگذار و یا با ریزش مواجه شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، امروز یکشنبه 21 فروردین ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 15.327و احدی به رقم یک میلیون و 474 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 5425 واحدی عدد 383 هزار و 500 واحد را به نمایش گذاشت.

 
شاخص بازار اول اما با 16 هزار و 99 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 151 هزار واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با 15.800و احد افزایش، عدد 2 میلیون و 745 هزار واحد را تجربه کرد.
 
در بورس تهران امروز 12 میلیارد و 255 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 538 هزار و 44 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 5 هزار و 585 میلیارد تومان را در برداشت.
 
در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 174و احد افزایش به رقم 20 هزار و 62 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 4 میلیارد و 249 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 4 هزار و 660 میلیارد تومان معامله شد.
 
اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز فولاد مبارکه با 1765و احد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 900 واحد و ایران خودرو با 863 واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای صبا نور با 173 واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با 111 واحد و پالایش نفت اصفهان با 105 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.
 
به گزارش مهر، معامله گران بازار سهام که این روزها ترجیح می‌دهند گام به گام با الگوهای تکنیکال در تالار شیشه‌ای گام بردارند، به نظر می‌رسد رفتار حرکتی قیمت سهام در نماد معاملاتی "شستا" را به عنوان یک شاخص جدید برای کلیت معاملات سهام بر خود فرض دانسته و همواره هرگونه نوسان در این سهم در تقابل میان خریداران و فروشندگان بر روند حرکتی سایر نمادهای معاملاتی شاخص ساز بازار نیز تأثیر محسوس برجای می‌گذارد.
 
مارکت کَپ "شستا" هم اکنون از 168 هزار میلیارد تومان فراتر رفته و کمتر از دو سوم حجم کل معاملات سهام کل بازار در هر روز معاملاتی به این سهم اختصاص دارد.
 
امروز در گروه خودروئی ها نیز با وجود شکل گیری صف خریدهای میلیونی پایدار اما در دقایق پایانی معاملات امروز با افزایش تدریجی غلبه فروشندگان سهام و همسو با تأثیر رفتار کلی بازیگران بازار بویژه در شستا، شاهد ریزش صف خرید خودروئی ها در سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی بودیم.
 
در اوج این نوسان‌ها نماد معاملاتی "خساپا" در محدوده صفر تابلو به دامنه نوسان منفی قیمت‌ها نزول کرد و به معاملات خود با روندی متعادل پایان داد.
 
در گروه بانک‌ها نیز امروز پس از عبور از یک اصلاح قیمتی موقت دوباره اقبال برای جمع آوری سهام در این گروه مشهود بود.
 
همچنین در گروه محصولات شیمیایی و غذایی ها و همچنین زارعت و ساختمانی‌ها در کنار نماد معاملاتی بورس‌ها همچنان معامله گران کوتاه مدت نگر به دنبال بازدهی‌های بالاتر هستند.
 
به نظر می‌رسد اخبار پیرامونی بازار در زمینه مذاکرات برجام و همچنین انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی جذاب بخصوص در سهم‌های شاخص ساز صادراتی در آستانه ورود به فصل مجامع می‌تواند همچنان تنور بازار سهام را برای معامله گران اغلب حقیقی گرم نگه دارد.

لینک کوتاه
خودروئی ها بانک‌ها بازار سهام

اخبار مرتبط

نظرات شما