سهام آسیایی به بالاترین میزان خود در بیش از یک ماه اخیر رسید که با حمایت از رشدهای گسترده وال استریت در روز سه‌شنبه (5 آوریل) همراه بود و در بحبوحه صحبت‌ها از تحریم‌های بیشتر علیه مسکو، یورو در برابر دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر خود قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با 0.16 درصد افزایش به 601.3 رسید که قوی‌ترین شاخص از 24 فوریه تاکنون است. این شاخص تاکنون 4 درصد در سال جاری کاهش داشته که با کاهش شدید سهام چین همراه شده است.
 
سهام ایالات‌متحده در روز دوشنبه با افزایش قیمت به پایان رسید که تحت تاثیر سهام فناوری بود.
 
نیکی ژاپن ثابت ماند و شاخص سهام استرالیا (S&P/ASX 200) به میزان 0.5درصد بالاتر بود در حالی که سهام کره جنوبی 0.2 درصد کاهش یافت.
 
پس از رشد روز دوشنبه وال استریت، معاملات آتی اس‌اندپی500 به میزان 0.8 درصد و معاملات آتی نزدک 0.06 درصد کاهش یافت.
 
بازارهای چین و هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه به دلیل تعطیلات رسمی بسته شدند. شانگهای هفته گذشته در حالی که مقامات برای مهار بزرگترین شیوع کووید-19 در این شهر تلاش می‌کردند، وارد یک قرنطینه دو مرحله‌ای شد.
 
ارز واحد اروپا پس از سقوط به 1.0960 دلار در جلسه قبل برای اولین‌بار از 28 مارس، تغییر چندانی در 1.0973 دلار آمریکا داشت. بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند نرخ بهره یک شبه خود را در ماه آینده نیم درصد افزایش دهد.
 
میانگین صنعتی داوجونز روز دوشنبه 0.3 درصد رشد کرد، اس‌اندپی500 به میزان 0.81 درصد و نزدک کامپوزیت 1.9 درصد افزایش یافت.
 
سهام توییتر با انتشار اخباری مبنی بر خرید 9.2 درصد سهام توییتر توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا 27 درصد افزایش یافت.
 
قیمت‌های آتی نفت در معاملات اولیه افزایش یافت زیرا احتمال تحریم‌های بیشتر بر نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه افزود.
 
بهای معاملات آتی نفت برنت با 1.6 درصد افزایش به 109.25 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز 1.6 درصد افزایش یافت.
 
قیمت طلا کاهش یافت و هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1929.6 دلار رسید.

لینک کوتاه
سهام آسیا رکورد جدید ثبت

اخبار مرتبط

نظرات شما