وزیر نیرو از افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی تولید برق تا پیش از تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی اکبر محرابیان دقایقی قبل در برنامه زنده شبکه خبر در پایان نشست وزیر نیرو با اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ارائه برنامه‌های این وزارتخانه در نشست امروز به نمایندگان اظهار کرد: در خصوص شعار سال نقطه نظرات ما بیان شد و امیدواریم وزارت نیرو امسال در تحقق شعار سال نقش ایفا کند.
 
وی درباره برنامه‌های پیش رو سال جاری این وزارتخانه اظهار داشت: ما برنامه‌های مهمی در حوزه توسعه نیروگاه‌ها و همچنین مدیریت تقاضا و صرفه جویی در مصرف برق داریم.
 
وزیر نیرو ادامه داد: در زمستان گذشته با همکاری دولت و مجلس در بخش خانگی خاموشی نداشتیم. در بخش تولید هم آمارهای جهانی حاکی از رشد تولید فولاد ایران است که لازمه آن تأمین برق صنعت است.
 
وی درباره برنامه‌های وزارت نیرو جهت تأمین برق تابستان امسال گفت: امیدواریم تابستان امسال به حداقل مشکلات سپری شود. برای سال جاری 6 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه می‌شود.
 
محرابیان تاکید کرد: 4.5 هزار مگاوات آن از محل توسعه نیروگاه‌های حرارتی است که بخشی از نیروگاه‌ها افتتاح شده و تا قبل از تابستان نیز مابقی به بهره برداری می‌رسد. نیم مگاوات دیگر هم از محل برق تجدیدپذیر و هزار مگاوات هم از محل تجدید ظرفیت نیروگاه‌های موجود تأمین می‌شوند. بنابراین بدون افزایش مصرف سوخت و با استفاده از روش‌های دانش بنیان، هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد.

لینک کوتاه
برق تابستان شبکه وزیر نیرو

اخبار مرتبط

نظرات شما