رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: متاسفانه به دلیل کاهش چشم‌گیر قدرت خرید مردم تقاضا برای بازار طلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. در حال حاضر بازار طلای کشور در رکود عمومی غرق شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، شهرام مرصعی در خصوص شرایط کنونی حاکم بر بازار طلا اظهار کرد: هر اتفاق ناگوار بین‌المللی اثرات مخرب خود را بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت. بر همین اساس یکی از شاخص‌هایی که دائما تحت تاثیر رویدادهای مختلف سطح جهان قرار می‌گیرد، طلاست.
 
وی افزود: قیمت طلا در ایران نیز متاثر از 2 موضوع قرار دارد که یکی قیمت طلای جهانی و دیگری میزان برابری دلار با ریال است.
 
رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی با اشاره به تاثیرات نبرد روسیه و اوکراین بر بازار طلا ادامه داد: بنا به عقیده من کشورهای غربی محرک اصلی حمله روسیه به اوکراین محسوب می‌شوند تا از این روش به دیگر اهداف مدنظر خود دست‌یابند. روسیه به راحتی قادر به رهایی از عمل انجام شده نخواهد بود و تنش‌های کنونی در آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ لذا نوسانات ایجاد شده در قیمت‌های بین‌المللی افزایش خواهد یافت و قیمت طلا نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت. البته این موضوع ثابت نیست و احتمال فراز و نشیب قیمت وجود دارد. با ادامه‌دار شدن جنگ میان روسیه و اوکراین قیمت جهانی طلا نیز سیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.
 
مرصعی درباره تاثیر مذاکرات ایران و کشورهای غربی بر بازار و قیمت طلا عنوان کرد: نتیجه مذاکرات تاثیر بسزایی بر تغییر قیمت طلا دارد. به نظر می‌رسد نتیجه مثبت یا منفی مذاکرات مصادف با تعطیلات نوروزی خواهد شد و همین موضوع تاثیر گسترده و آنی بر بازارهای داخل کشور نخواهد داشت.

لینک کوتاه
قیمت طلا مذاکرات وین قیمت‌ها بازار طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما