رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کاهش 60 درصدی تولید خشکبار در سال جاری را یکی از اصلی ترین عوامل گرانی آن عنوان کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، بررسی بازار آجیل و خشکبار شب عید حاکی از آن است که هر کیلوگرم پسته در بازار در بازه قیمتی 190 تا 500 هزار تومان خرید و فروش می شود و هر کیلوگرم بادام هندی نیز 300 تا 400 هزار تومان قیمت خورده است و هر کیلوگرم بادام نیز در بازار در بازه قیمتی 250 تا 400 هزار تومان قیمت خورده است.
 
در میان دیگر خشکبار موجود در سبد نوروز می توان به نرخ های نجومی فندق نیز اشاره کرد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول در حال حاضر در بازار در بازه قیمتی 120 تا 200 هزار تومان خرید و فروش می شود.
 
در این بین اما مخلوط های آجیل با نرخ های نجومی تر در بازار خرید و فروش می شوند به طوری که آجیل چهار مغز در حال حاضر در بازار در بازه قیمتی کیلویی 500 تا 600 هزار تومان قرار دارد.
 
مصطفی احمدی، رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار گفته است که باید بگویم اگر تقاضا برای خرید خشکبار مانند سال گذشته بود با کمبود شدید خشکبار در بازار مواجه می‌شدیم اما از آنجایی‌که میزان فروش خشکبار 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده با کمبود خشکبار در بازار روبه‌رو نشدیم.
 
رییس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار با اشاره به کاهش تولید خشکبار در سال 1400، گفت: در سال جاری 60 درصد تولید خشکبار کاهش پیدا کرد و همین مسئله بر نرخ آن تاثیر مستقیم گذاشت. باید بگویم اگر تقاضا برای خرید خشکبار مانند سال گذشته بود با کمبود شدید خشکبار در بازار مواجه می‌شدیم اما از آنجایی‌که میزان فروش خشکبار 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد (با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت خشکبار) با کمبود خشکبار در بازار روبه‌رو نشدیم.

لینک کوتاه
کاهش ۵۰ درصدی فروش آجیل نرخ آجیل بازار

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

نظرات شما