وزیر نیرو با اعلام اینکه تغییر تعرفه‌های آب در جلسه اخیر هیات دولت مصوب شده است، گفت: تعرفه‌های جدید از سال آینده اجرایی خواهند شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، «علی اکبر محرابیان» روز شنبه در حاشیه دیدار از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس این مصوبه تعرفه آب برای مشترکانی که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف کنند، افزایش خواهد یافت.
 
وی ادامه داد:  مشترکانی براساس رعایت الگوهای تعیین شده مصرف داشته باشند، مشمول هیچ افزایشی نخواهند شد.
 
وزیر نیرو تغییر تعرفه‌ها را گامی برای اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگوهای مصرف برشمرد و گفت: تعرفه‌های جدید از سال آینده اجرایی خواهند شد.
 
محرابیان افزود: براساس قانون بودجه 1400 آیین نامه‌ای تقدیم دولت شد و دولت آن را بررسی کرد و در جلسه قبل هیات دولت  این آیین نامه به تصویب رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: از مشترکان درخواست می‌کنیم به طور حتم الگوهای مصرف را رعایت کرده و مصارف بیش از الگو را کاهش دهند.
 
وزیر نیرو گفت: معدود مشترکانی که مصارفی بیش از حد الگو دارند، باید بیشتر رعایت کنند؛ زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه و عمده آبی که در شبکه‌های شهری توزیع می شود، از بالاترین سطح استانداردها برخودارهستند.
 
محرابیان ادامه داد: در اغلب کشورهای جهان آبی که در شبکه شهری توزیع می‌شود آب بهداشتی است، درحالی که در شبکه‌های آب کشورمان این آب هم بهداشتی و هم قابل شرب است. برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری‌های سنگینی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از طرفی منابع آبی محدود هستند و  سرمایه‌گذاری‌های عظیمی انجام شده است، بنابراین ضرورت دارد این آب را با حداکثر صرفه جویی مصرف کنیم.
 
وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: در فرهنگ مردم صرفه جویی وجود دارد و مشترکانی داریم که از این آب مصارف غیرمعقول دارند و برای شست و شوی خودرو و آبیاری فضای سبز و پرکردن استخرها استفاده می‌کنند.
 
محرابیان ادامه داد: این آیین‌نامه و قانون تاکید دارد تا افرادی که مصرف غیر معقول دارند، به صورت پلکانی نرخ تعرفه آنها افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه
تغییر تعرفه‌های آب مصوب اجرا تعرفه‌های جدید

اخبار مرتبط

نظرات شما