قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان دارای نوسان رو به بالا است به طوریکه امروز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به 123 دلار و 59 سنت رسیده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر قیمت نفت در بازارهای جهانی همچنان دارای نوسان رو به بالا است. امروز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت به 123 دلار و 59 سنت رسیده است. همچنین قیمت آمریکا نیز در بازار جهانی 128 دلار و 26 سنت معامله می‌شود. همچنین میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز به 113 دلار و 15 سنت رسیده است.

قیمت نفت سنگین ایران در بازار جهانی هم اکنون به 120 دلار و 17 سنت و قیمت نفت سبک ایران 113 دلار و22 سنت معامله می‌شود.

حمله نظامی روسیه به اوکراین با تحریم‌های شدید از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس روبه‌رو شده است. متحدان غربی دسترسی چندین بانک روسی به سیستم بین‌المللی سوئیفت را قطع کرده‌اند و اگرچه تحریم‌های مستقیم علیه نفت و گاز روسیه پیاده نشده‌اند، اما تجارت کالاهای روسیه برای بسیاری از بازیگران بین‌المللی خطرناک شده است.

آمریتا سن، مدیر تحقیقات شرکت انرژی اسپکتس در این باره به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته؛ به دلیل تحریم‌های بانکی، برآورد می‌شود حدود 70 درصد از صادرات نفت روسیه معادل حدود 3.8 میلیون بشکه در روز، مختل شده است.

طبق برآورد شرکت انرژی اینتلیجنس که بر مبنای آمار کشتیرانی و مصاحبه با معامله گران بوده است، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه هفته گذشته یک سوم معادل 2.5 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.

در این شرایط، برخی تحلیلگران حوزه انرژی هشدار داده‌اند اگر غرب نفت روسیه را تحریم کند، قیمت جهانی نفت ممکن است تا 150 و یا 200 دلار در هر بشکه صعود کند. اما در مقابل، برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند چنین امکانی وجود ندارد.

لینک کوتاه
قیمت نفت مسیر صعود

اخبار مرتبط

نظرات شما