بررسی بازار سکه و طلا در هفته دوم اسفندماه حاکی از این است که قیمت سکه و طلا در ابتدای هفته در مقایسه با هفته قبل کاهشی بود و در ادامه ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اعتماد انلاین، سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را با کاهش 320 هزار تومانی آغاز کرد و روز بعد با افزایش 20 هزار تومانی به قیمت 11 میلیون و 920 هزار تومان رسید.
 
روز دوشنبه دوباره سکه وارد کانال 12 میلیون تومان شد و پس از آن به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بهای متوسط 12 میلیون و 34 هزار تومان و 12 میلیون و 50 هزار تومان خرید و فروش می‌شد.
 
 بازار طلای خام در هفته گذشته نیز تقریبا باثبات بود، به‌طوری که هر گرم طلا 18 عیار روز شنبه یک میلیون و 197 هزار تومان و روز بعد سه هزار تومان افزایش قیمت داشت.
 
نرخ طلای خام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت به این ترتیب که روز دوشنبه برابر یک میلیون و 245 هزار تومان و چهارشنبه 33 هزار تومان کاهش قیمت داشت. روز پنجشنبه نیز با بهای یک میلیون و 203 هزار تومان خرید و فروش می‌شد.
 
روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و 186 هزار تومان بود و فردای آن روز به نرخ پنج میلیون و 202 هزار تومان رسید.
 
قیمت هر مثقال طلا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب برابر پنج میلیون و 218 هزار تومان و پنج میلیون و 228 هزار تومان بود و در آخرین روز هفته نیز به مبلغ پنج میلیون و 212 هزار تومان داد و ستد شده است.
 
«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی همچنان تحت تاثیر بحران اوکراین است و در هفته گذشته با 42 دلار افزایش هفتگی  روز گذشته به یک هزار و 932 دلار رسید.
 
کشتی آرای افزود: برخلاف افزایش بهای انس جهانی نرخ ارز همچنان از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در مجموع قیمت طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده است.
 
وی اظهارداشت: در این روزها افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه موجب افزایش حباب سکه شده است و سکه روز پنجشنبه با 180 هزار تومان حباب 30 هزار تومان افزایش حباب داشته است.
 
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه وضعیت معاملات در هفته گذشته خوب بوده است گفت: می‌توان گفت بوی عید گرفته است و به همین دلیل تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش داشته و این به دلیل رشد تقاضا در روزهای پایانی سال است.
 
وی ادامه داد: وضعیت بازار طلا را به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مذاکرات وین پیش‌بینی کرد اما چون در ماه‌های گذشته نرخ ارز مدیریت می‌شود قیمت‌ فلز زرد در داخل کشور باثبات است.
 
این مقام صنفی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر با احتیاط انجام می‌شود و بیشتر ین سودی که در سال گذشته نصیب سرمایه‌گذاران شده سود بانکی 20 درصدی بوده و طلا و سکه و ارز این بازدهی را نداشته است و داد و ستدها در بازار طلا جنبه مصرفی دارد.

لینک کوتاه
معاملات بازار طلا بوی عید حباب سکه ۱۸۰ هزار

اخبار مرتبط

جدال در بازار طلای جهانی

جدال در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز(چهارشنبه)، یک روز پس از شکستن سطح حمایتی کلیدی 1900 دلار برای اولین بار در... 25 مرداد 1402

نظرات شما