رئیس اتحادیه خواربار فروشان قم در رابطه با کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر آجیل و خشکبار شب عید گفت: با توجه به اینکه تاجر، بنک‌دار و مغازه داران خریدهای خود را انجام دادند، تاثیر چندانی در بازار فعلی ندارد اما از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، سید حسین آقا میرحسینی، رئیس اتحادیه خواربار فروشان قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: قیمت آجیل و خشکبار به نوع و کیفیت آن بستگی دارد؛ اما به صورت متوسط قیمت آجیل مخلوط از 180 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

 
وی با اشاره به اینکه قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته تغییری حدود 25 تا 30 درصدی داشته است، ادامه داد: قیمت آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته تغییر زیادی نداشته است؛ اما با توجه به تورمی که وجود دارد قدرت خرید مردم خیلی کمتر شده است.
 
وی در رابطه با کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر آجیل و خشکبار شب عید اظهار کرد: با توجه به اینکه تاجر، بنک‌دار و مغازه داران خریدهای خود را انجام دادند، فکر نمی‌کنم که این کاهش قیمت دلار تاثیر چندانی در بازار فعلی بگذارد.
 
رئیس اتحادیه خواربار فروشان قم بیان کرد: تاثیر این کاهش قیمت بر روی اقلام، حداقل چندماهی زمان می‌برد تا مشخص شود؛ اما کاهش قیمت دلار سبب شده است که قیمت‌ها افزایش نداشته باشند.
 
وی تصریح کرد: قیمت پسته احمدآقایی کیلویی 345 تا 350 هزار تومان، پسته اکبری کیلویی 275 تا 280 هزار تومان، فندوق کیلویی 280 هزار تومان، تخمه جابانی (ژاپنی) از 230 تا 250 هزار تومان، تخمه کدو از 120 تا 125 هزار تومان، بادام زمینی آستانه از 150 تا 110 هزار تومان، تخمه آفتابگردان ایرانی 55 هزار تومان و تخمه آفتابگردان خارجی از 60 تا 70 هزار تومان است.
 
آقا میرحسینی ادامه داد: قیمت تخمه به دلیل کمبودی که در بازار وجود داشته است نسبت به سایر اجناس افزایش بیشتری داشته است؛ اما بقیه اجناس نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

لینک کوتاه
قیمت آجیل شب عید قم افزای قدرت خرید

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

نظرات شما