امروز در ایران خودرو اتفاق نادری رخ داد. سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سر زده خود از بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور، این بار به ایران خودرو رفت و از بخش های مختلف این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش های اساسی قرار گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خط بازار؛ امروز در ایران خودرو اتفاق نادری رخ داد. سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای سر زده خود از بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور، این بار به ایران خودرو رفت و از بخش های مختلف این شرکت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش های اساسی قرار گرفت.
 
این بازدید کاملا غیرمنتظره بود و تا نیم ساعت قبل از آن، هیچ یک از مدیران ایران خودرو از آن اطلاعی نداشتند. مدیرعامل ایران خودرو نیز به علت سفر به ارمنستان نتوانست در این بازدید رئیس جمهور را همراهی کند ولی وزیر صمت علی رغم برنامه سفر به ارمنستان، در دقیقه 90 از این بازدید مطلع می شود و خود را به ایران خودرو می رساند. این بازدید از ابعاد مختلف قابل توجه بود که به دو نکته اساسی آن اشاره می شود:
 
1- نکته اول “مدیریت مناسب” این بازدید در غیاب مدیرعامل ایران خودرو بود. مدیران ارشد ایران خودرو با رهبری حوزه ریاست مدیرعامل علی رغم سرزده بودن این بازدید نشان دادند با اینکه تا نیم ساعت قبل از حضور رئیس جمهور از این بازدید اطلاعی نداشتند، ولی توان مدیریت “اتفاقات غیرمنتظره” را دارند و توانستند با کمترین حاشیه ای برنامه را اداره کنند.
 
2- نکته دوم “عدم سانسور واقعیت های ایران خودرو” در این بازدید بود. معمولا در چنین بازدیدهایی از چند روز قبل هماهنگی های لازم انجام می شود و مدیران ایران خودرو تلاش می کنند به صورت مهندسی شده مسیر بازدید را تعیین کنند تا نقاط ضعف مدیریتی آنان دیده نشود. ولی در این بازدید بدون فیلتر و سانسور بخش های مختلف ایران خودرو از جمله پارکینگ های اصلی به رئیس جمهور نشان داده شد و لذا این موضوع می تواند نقطه عطفی در منش مدیران خودروسازی باشد و بدعت جدیدی در رفتار خودروسازان است.
 
این دو نکته به خوبی نشان داد که مشی تیم جدید مدیریتی ایران خودرو با قبلی ها متفاوت است؛چه اصلاح طلبان دوم خردادی و چه تکنوکرات های یقه آخوندی. قطعا اگر همین روند شفاف سازی و در کنار آن پاسخگویی به مطالبات در ایران خودرو تقویت شود و ادامه دار باشد می توان روزهای بهتری را در خودروسازی تجربه کرد.
 

 

لینک کوتاه
بازدید سرزده رئیس جمهور ایران خودرو یاران خطیبی

اخبار مرتبط

نظرات شما