دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی‌ها در بومی‌سازی‏ جهاد خودکفایی راه اندازی کرده‌اند، گفت: امروز صنعت پتروشیمی در راس اقتصاد کشور با برجامی که ترامپ ‏پاره کرد‏ مقابله کرده و به صورت هفتگی 250 میلیون دلار ارز نیمایی به کشور تزریق می‌کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، احمد مهدوی ابهر در مراسم افتتاحیه این رویداد، با بیان اینکه شما تلاشگران صنعت پتروشیمی توانسته‌اید اقتصاد مقاومتی را معنا ‏کنید، گفت: زمانی شعار می‌دهیم‏ که کاری راحت است‏ و زمانی عمل می‌کنیم‏ که شما امروز در این صنعت ‏عمل کرده‌اید.
وی با اشاره به اینکه امروز صنعت پتروشیمی در راس اقتصاد کشور با برجامی که ترامپ ‏پاره کرد‏ مقابله کرده اظهار داشت: صنعت پتروشیمی و حتی مدیران آن تحریم هستند، اما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس امسال تولید 8.5 درصد و ‏صادرات 8 درصد افزایش پیدا کرد و امروز به صورت هفتگی 250 میلیون دلار ارز نیمایی به کشور تزریق می‌کنند.
مهدوی با طرح این سوال که کدام صنعتی را سراغ دارید که رفع تعهد ارزی‌اش را ‏بیش از آنچه برایش تکلیف شده‏ انجام دهد، کدام صنعت را سراغ دارید که امروز بتواند در بومی‌سازی‏ جهاد خودکفایی راه اندازی کند، ادامه داد: در تمامی شرکت‌های پتروشیمی‏‌کمیته‌های خودکفایی وجود دارد و باید به همه صنعت ‏پتروشیمی احسنت گفت. همچنین احسنت دوم را به ‏هلدینگ خلیج فارس می‌گویم که در دو سال گذشته با برگزاری چنین نمایشگاهی حرکت جالبی را به ‏معرض گذاشته است و از آقای مهندس ربیعی هم یاد می‌کنم که این رویداد در دوران مدیریت ایشان پایه‌گذاری شد.
این مقام مسئول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به بحث خودکفایی اظهار داشت: امروز اقتصاد مقاومتی نه با شعار که با همین حرکت‌ها تحقق پذیر است.
وی ادامه داد: تک تک صنعتگران چه در صنعت پتروشیمی، چه آنهایی که در تجهیزات یاری می‌کنند و چه ‏شرکت‌هایی که سازنده و چه دانش بنیان‌ها، دست به دست هم داده‌اند تا اقتصاد کشور مقهور تحریم‌ها نشود و باید دست تک تک آنها را بوسید چون دیگر نگران نیستیم که با خرابی یک قطعه کشورهای دیگر آن را به ما نمی‌دهند.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، تصریح کرد: با شناختی که از آقای علی عسکری دارم می‌دانم نه تنها این حرکت مبارک و سازنده‏ کند ‏نخواهد شد بلکه تقویت شده و با قدرت بیشتری در مسیر خود ادامه می‌دهد.
مهدوی ادامه داد: از تشریف فرمایی مدیران عامل بانک‌ها کمال تشکر را دارم و امیدوارم با کمک سیستم بانکی کشور در تامین مالی پروژه‌ها روزی به این نقطه برسیم که بگوییم 90 درصد یک پروژه پتروشیمی بومی‌سازی شده است.
وی با اشاره به نیاز همایش‌ها و نشست‌های این نمایشگاه به یک کمیته تعقیب پیشرفت گفت: باید پس از عقد تفاهم‌نامه‌ها بررسی شود که به قرارداد ختم می‌شوند یا خیر و اگر این اتفاق نیفتاد چه مشکل مالی مانع از آن شده است تا در سال‌های آینده این مشکل برطرف شود.
مهدوی در پایان اظهار داشت: باید با دو برنامه پنج ساله توسعه به این صنعت پتروشیمی توجه شود‏ تا بتوانیم این منابع خدادادی را به ارزش افزوده تبدیل کرده و بتوانیم با این دو برنامه اقتصادی تقریبا ‏‏80 تا 90 درصد ارز مورد نیاز کشور را تامین کنیم.‏

لینک کوتاه
صنعت پتروشیمی ارز کشور تامین پتروشیمی‌ها سامانه نیما ارز

اخبار مرتبط

نظرات شما