مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از نشست مشترک با معاون اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه جهت تهیه دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی شناسایی اراضی اوقافی در شهرها خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «علیرضا فخاری» مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در تعدادی از شهرها زمین برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن نداریم، افزود: مقرر شده با همکاری و هم افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان زمین های در اختیار خود که مستعد ساخت مسکن هستند را در این شهرها به وزارت راه و شهرسازی معرفی کند.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح شرایط این زمین‌ها، گفت: طبق توافقات اولیه مقرر شد شناسایی اراضی داخل محدوده با کاربری مسکونی یا کاربری‌های نزدیک به موضوع مسکن در اولویت قرار گیرد و در خصوص اراضی با کاربری‌های غیر مسکونی اقدامات لازم برای تغییر کاربری این اراضی صورت پذیرد.
 
فخاری با بیان اینکه شناسایی این اراضی از طریق کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود، اضافه کرد: در این کارگروه نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان اوقاف حضور خواهند داشت.
 
وی برگزاری این نشست‌ها را مثبت دانست و خاطر نشان کرد: در این نشست‌ها باید تعهدات طرفین مشخص شود و فاصله بررسی تا نقطه تصمیم‌گیری به حداقل برسد.
 
براساس طرح نهضت ملی تولید مسکن در چهار سال آینده، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود.

لینک کوتاه
همکاری وزارت راه سازمان اوقاف تامین زمین‌ها نهضت ملی مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما