پس از توزیع گوشت به صورت اینترنتی و خبر توزیع گسترده در میادین میوه‌وتره‌بار، قیمت گوشت در بازار از افزایش‌های عجیب و غریب اخیر خود عقب‌نشینی کرد.

به گزارش نسیم اقتصاد، روزنامه ایران نوشت: هفته گذشته بود که قیمت گوشت قرمز در بازارها با افزایش 20هزار تومانی روبه‌رو شد به همین دلیل بلافاصله سازمان تعاون روستایی که توزیع گوشت قرمز به صورت اینترنتی را کلید زد.
 
در همین خصوص مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته در پی آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، توزیع گوشت گوساله منجمد نیز با قیمت 99 هزار و 800 تومان در هر کیلو گرم و گوشت گوسفندی منجمد با قیمت 105 هزار تومان در هر کیلوگرم در بسته‌هایی با وزن 2 تا 3 کیلو و 800 گرم از طریق سامانه بازرگام در تهران آغاز شد و از این هفته نیز در 22 مرکز استان عرضه می‌شود.
 
وی اظهار داشت: توزیع هوشمند گوشت قرمز، زیر قیمت مصوب تنظیم بازار و به صورت رایگان در درب منازل صورت می‌گیرد.
 
بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی در میادین میوه‌وتره‌بار 122هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوساله بدون استخوان 148هزارتومان، هر کیلو گوشت گوساله با استخوان 120هزار تومان، ران گوساله 176هزار تومان و ران گوسفندی کیلویی 183هزار تومان به فروش می‌رود و فروشندگان ابراز امیدواری کردند که در روزهای آینده، قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد. کارشناسان بخش کشاورزی توزیع اینترنتی گوشت قرمز در بازار را یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت گوشت قرمز می‌دانند، از طرف دیگر توزیع دام زنده در بازار، تأمین نهاده‌های دامی به نرخ دولتی تا آخر سال و توزیع گسترده گوشت در میادین میوه‌وتره‌بار را از دیگر دلایل ارزان شدن گوشت قرمز می‌دانند.

لینک کوتاه
گوشت بازار ارزان گوشت گوسفند

اخبار مرتبط

بازار شکلات تلخ شد

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به 10 هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی... 8 فروردین 1403

چرا گوشت قرمز گران شد؟

چرا گوشت قرمز گران شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک گفت: سال 1398 وزارت جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را... 2 فروردین 1403

نظرات شما