بازار طلا که از ابتدای هفته کاهش قیمت را تجربه کرده بود، تقریبا در ثبات نسبی قرار دارد و نوسانات محسوسی را تجربه نمی‌کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، اقتصادآنلاین نوشت: بازار طلا و سکه از ابتدای هفته بیش از هرچیز تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار و اخبار سیاسی رسیده از وین بود. به همین دلیل با کاهش هزارتومانی دلار آزاد در اولین روز هفته، قیمت طلا و سکه نیز کاهش یافت و با ثبات نسبی قیمت دلار در طول هفته، طلا و سکه نیز ثبات قیمتی داشت اما در بیشتر مواقع در مدار نزولی بود.
 
به این ترتیب، در این ساعت از معاملات، قیمت هر سکه امامی به 11میلیون و 621هزارتومان رسیده است که نسبت به صبح حدود 50هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد اما همچنان 40هزارتومان گران‌تر از روز گذشته معامله می‌شود. روز گذشته قیمت این سکه به 11 میلیون و 580 هزار تومان کاهش یافته بود.
 
نیم سکه اما با کاهش 60هزارتومانی نسبت به صبح و روز گذشته، 6میلیون و 540هزارتومان قیمت خورده است، درحالی که این سکه روز گذشته با قیمت  6میلیون و 600هزارتومان معامله می‌شد.
 
ربع سکه نیز با 30هزارتومان کاهش، 3میلیون و 620هزارتومان قیمت خورده است. اما روز گذشته ربع سکه، در قیمت 3میلیون و 630هزارتومان خرید و فروش می‌شد؛ بنابراین امروز در پایان معاملات این سکه 10هزارتومان گران‌تر از روز گذشته قیمت خورده است.
 
همچنین هر سکه یک گرمی در این ساعت از معاملات، 2میلیون و 260هزارتومان قیمت خورده و نسبت به دیروز تغییر قیمتی نداشته است؛ اما امروز صبح این سکه اندکی افزایش قیمت را تجربه کرد و به 2میلیون و 280هزارتومان رسید.
 
هرگرم طلای 18عیار نیز امروز با قیمت یک میلیون و 163هزارتومان معامله می‌شود و تغییر قیمتی را تجربه نکرده است.
 
آنطور که تحلیلگران بازار طلا پیشبینی می‌کنند، این بازار این روزها رکود نسبی را تجربه می‌کند و اکثر معامله‌گران دست از معامله کشیده اند. البته از آنجایی که طی روزهای گذشته قیمت‌ها اندکی در بازار طلا و سکه کاهشی بوده است و همچنین با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، برخی خریداران خرد از این کاهش قیمت‌ها استقبال کردند و تقاضا اندکی در بازار افزایش یافته است. به همین دلیل بود که در اواسط هفته شاهد افزایش حباب انواع سکه بودیم وحباب سکه تمام برای چند روز در محدوده 500هزارتومان باقی ماند.
 
حالا بازار طلا و سکه محل تقابل دو سناریو است؛ از یکسو گروهی معتقدند قیمت ها فعلی با توجه به شرایط تورمی اقتصاد جهانی و قیمت انس جهانی برای خرید مناسب هستند و از سوی دیگر، برخی با توجه به احتمال بالای دستیابی به توافق هسته ای و کاهش بیش تر نرخ دلار، خرید در قیمت های کنونی را پر ریسک ارزیابی می کنند.

لینک کوتاه
قیمت طلا سکه توافق هسته‌ای وقت خرید طلا

اخبار مرتبط

نظرات شما