مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی در مناطق مختلف کشور با اعتبار 40 هزار میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه با حضور در شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی را در استان‌های خراسان جنوبی، خوزستان، کرمانشاه، فارس و سیستان و بلوچستان افتتاح کرد.
 
در این مراسم گازرسانی به 14 شهر، هزار و 459 روستا و 4 هزار و 104 واحد صنعتی و نیز طرح پتروکیمیای ابن‌سینا و 11 طرح انتقال گاز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
رئیس جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 10 شهر، 1239 روستا و 1351 واحد صنعتی با محوریت مناطق کم‌برخوردار و همچنین 8 طرح انتقال گاز را صادر کرد.
 
رئیسی در این مراسم در ارتباط تصویری با محل افتتاح پروژه‌ها در شهر ماهشهر استان خوزستان، شهر نوسود استان کرمانشاه و شهر ارسنجان استان فارس در جریان پروژه‌های انجام شده در این مناطق قرار گرفت.
 
رئیس جمهور همچنین با حضور در مرکز مدیریت کنترل و نظارت بر تولید، انتقال و مصرف گاز(دیسپاچینگ) با ارائه گزارش وزیر نفت و مسئولین این مرکز در جریان وضعیت تولید و مصرف گاز در سراسر کشور قرار گرفت.
 
براساس این گزارش با اقدامات جهادی که در حوزه نفت و گاز انجام شده از ابتدای سال، به رغم سرمای هوا و رکوردزنی مصرف گاز خانگی، هیچگونه قطعی و افت در بخش گاز خانگی وجود نداشته است.
 
همچنین علی‌رغم افزایش مصرف گاز در بخش صنعتی، میزان قطعی آن نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

لینک کوتاه
افتتاح طرح‌های گازرسانی پتروشیمی ۴۰ هزار میلیارد تومان

اخبار مرتبط

نظرات شما