دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه قیمت های فعلی برنج منطقی و عرف نیست، گفت: وضعیت قیمت برنج در حالیست که ما کمبودی در این کالا نداریم و برنج به اندازه کافی عرضه می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، قاسمعلی حسنی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت قیمت برنج در بازار اظهار کرد: در حال حاضر برنج ایرانی از 47 تا 77 هزار تومان عرضه می شود که این قیمت ها منطقی و عرف نیست.

 
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: وضعیت قیمت برنج در حالیست که ما کمبودی در این کالا نداریم و برنج ایرانی و خارجی به اندازه کافی در بازار عرضه می شود. بنابراین فروش برنج با این قیمت ها درست نیست.
 
وی ادامه داد: قیمت برنج را کشاورزان مناطق 3 استان شمالی تعیین می‌کنند که متاسفانه یک عده در این وضعیت سودجویی و افزایش های غیرمنطقی در قیمت برنج اعمال می کنند.
 
حسنی گفت: قیمت برنج خارجی نیز در بازار بالاست؛ اگرچه برنج هندی دولتی از 18 تا 18 هزار و 500 تومان می فروشند اما این برنج در بازار آزاد از 23 تا 29 هزار تومان قیمت دارد. همچنین قیمت برنج تایلندی 12 هزار و 500 تومان و برنج پاکستانی حدود 30 هزار تومان قیمت دارد.

لینک کوتاه
گرانی برنج منطقی کشاورزان

اخبار مرتبط

نظرات شما