عضو هیات رئیسه مجلس گفت: سقف الگوی مصرف باید به گونه‌ای تعیین شود که برای یک زندگی معمولی و مصرف عادی پاسخگو باشد و مشترکان پرمصرف برق باید پول مصرف مازاد خود را بپردازند.

به گزارش نسیم اقتصاد، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه هیات دولت درخصوص افزایش پلکانی تعرفه مصرف مازاد بر الگوی مشترکان پرمصرف برق، گفت: عدالت بر این حکم می‌کند تا هر فرد به هر میزانی -که بیشتر از سقف الگوی مصرف از برق، آب و گاز استفاده می‌کند-، بهای واقعی آن را بپردازد.
 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این موضوع نباید صرفا مختص مشترکان خانگی باشد چراکه صنایع کشور نظیر فولاد یا سیمان و حتی خودروسازان که نرخ محصولات تولیدی خود را با نرخ دلار با مردم حساب می‌کنند نباید انرژی را رایگان دریافت کنند.
 
یوسفی با بیان اینکه صنایعی نظیر پتروشیمی ‌و فولادها که سودهایی چند ده هزار میلیارد تومانی دارند باید پول انرژی خود را بپردازند، اضافه کرد: به یقین در حوزه مصارف خانگی نیز اقشاری که در شمال تهران و در مناطق خوش آب و هوا ویلا و استخر دارند باید پول مصرف مازاد خود را بپردازند، در حوزه گاز نیز همین طور است. چراکه اکنون ثروتمندان بیشتر از یارانه استفاده می کند.
 
وی بیان کرد: ما از مصوبه هیات دولت در این حوزه حمایت کرده چراکه منابع انرژی برای کشور ارزشمند بوده و برای ضابطه‌مند کردن مصرف چه در حوزه خانگی و چه در حوزه صنعتی باید گام برداشته شود اما ازسوی دیگر انتظار می‌رود سقف مصرف الگو واقعی در نظر گرفته شود نه اینکه فردی که در خانه خود نیز مصرف متوسطی دارد مشمول این مصوبه شود یا اینکه برق کوره‌های آجرپزی یا کارگاه‌های کوچک که 10 درصد پتروشیمی‌ها مصرف دارند نیز با نرخ بالا محاسبه شود و توان اندک این بخش گرفته شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: از نظر ما مصوبه هیات دولت برای افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکانی که بیش از الگو مصرف دارند به عدالت نزدیک‌تر است اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که سقف الگوی مصرف باید برای یک زندگی معمولی و مصرف عادی دربرگیرنده باشد.

لینک کوتاه
مشترکان پرمصرف برق پول مصرف

اخبار مرتبط

نظرات شما